Ez azt jelenti, hogy a Magyar Postának elérhetővé kell tenni valamilyen formában a szolgáltatásait az ország egész területén, a küldeményeket meghatározott határidőkön belül el kell juttatnia a felhasználókhoz. Az azonban saját döntésükön múlik, hogy a sima, elsőbbségi vagy ajánlott levelek, a kisebb csomagok átvételére és feladására, csekkbefizetésre önálló hivatalt működtetnek és a küldemények vagy a nyugdíj kézbesítésére saját dolgozóikat alkalmazzák, vagy valamilyen üzlettel, külső partnerrel kötnek szerződést a feladatra, netán mobil posta keresi fel a kistelepülést. - írta a napilap.
Bár a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartásában már 176 szolgáltató szerepel, ám egyikük sem képes a feladatot ilyen széles körben ellátni. A hivatalnak részletes adatokkal alátámasztott jelentést kellett készítenie tavaly arról, van-e más potenciális szolgáltató, amelyik legalább változatlan színvonalon el tudná látni az összes feladatot, méghozzá a mostani költségeknél olcsóbban. Mivel nem találtak ilyet, a területet felügyelő hatóságként javaslatot tettek az egyetemes szolgáltatási szerződés meghosszabbítására a Magyar Posta Zrt.-vel.
Az új szerződést 2020 második felében írhatják alá. Közben e feltételek megújításán a cég is dolgozik: június 15-én jelentették be, hogy közös fejlesztési programot indítanak a Takarékbankkal a kistelepüléseken élők ellátásának javítására.A gyakorlati próba szeptemberben kezdődik.