A járvány okozta veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő szabályozási kérdésekről szóló törvény módosítja a postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvényt is. A változás az érintésmentes kézbesítéshez hasonló, azaz egyszerűbb kézbesítési eljárásról rendelkezik.

Az elmúlt két év gyakorlatához hasonlóan a belföldi, ajánlott levelet (úgynevezett rögzített ajánlott levelet) a posta munkatársai a levélszekrénybe kézbesítik - írta az állami cég.

Ha nincs postaláda, vagy nem biztonságos az ajánlott levél elhelyezése, akkor a postás a megszokott módon értesítőt hagy hátra, amelyen feltünteti, mely postán vehető át a küldemény. A postán az értesítővel, vagy annak hiányában az azonos címre szóló lakcímkártya bemutatásával vehető át a küldemény.

A tértivevényes levelek, a hivatalos iratok és a nemzetközi könyvelt levélküldemények, illetve belföldi és nemzetközi csomagok átvétele személyes kézbesítéssel történik továbbra is.

Abban sincs változás, hogy ezen esetekben szükség van a személyazonosság vagy az átvételi jogosultság igazolására. Így tehát a postás a küldemény átadásakor rögzíti az átvevő személy fényképes személyazonosító okmányának betűjelét és számát, a nevét és ha szükséges az átvételi jogcímet. Az új szabály szerint az átvételnél az ügyfél aláírására azonban nincs szükség.

Az utalványoknál marad a megszokott kézbesítési mód, vagyis azok átvételét, minden esetben aláírással kell igazolnia a címzettnek.

A tapasztalatok szerint az érintésmentes kézbesítés jelentős könnyebbséget eredményez az ügyfél számára, hiszen akkor is megkapja a küldeményét a postaládájába, ha a kézbesítéskor nem tartózkodik otthon, így nem kell a postára fáradnia.

A Magyar Posta Zrt. továbbra is vizsgálja, hogy milyen módon teheti ügyfélbarátabbá a posta működését és miként javíthatja szolgáltatásai színvonalát a jövőben - olvasható a közleményben.