Az ajánlott levelekhez használt belföldi papíralapú tértivevények 2021. január 1-jétől történő kivezetésével, valamint a belföldi tértivevénnyel feladott levelek és hivatalos iratok átvételéről szóló elektronikus kézbesítési igazolás bevezetésével zárult le a a szóban forgó Posta-projekt.

A 2017-ben elindult fejlesztés összesen több mint 4 milliárd forintba került. Ebből közel 2,4 milliárd forintot "fizetett" két uniós program - a Közigazgatás- és közszolgálatás-fejlesztési operatív programban (Köfop) és a Versenyképes Közép-Magyarország operatív program (Vekop) -, a Magyar Posta pedig több mint 1,8 milliárd forintot fordított a projektre.

A rendszer országos bevezetése óta mintegy 54,5 millió levél kézbesítését rögzítették a postai kézbesítők az elektronikus eszközökön. A könyvelt küldemény - ajánlott, tértivevényes levél és hivatalos irat - életútja az elektronikus rendszer segítségével gyakorlatilag valós időben nyomon követhető a feladástól a kézbesítésig. Az ügyfelek 2020-ban mintegy 3,5 millió esetben használták a posta.hu ingyenes nyomkövetés funkcióját belföldi regisztrált levelek keresésére.

A fejlesztés keretében a Magyar Posta bevezetett egy új levélterméket is, az azonosított levelet. Ez egy küldeményazonosítóval ellátott és elektronikus feladójegyzékkel rendelkező belföldi levélküldemény, amelynek kézbesítése nem személyes átvételhez kötött, sikertelen kézbesítés esetén a feladó elektronikus értesítést kap.

A fejlesztés lehetővé tette bárki számára - regisztráció után - a címadatok elektronikus rögzítését is a posta.hu oldalon ingyenesen elérhető ePostakönyv alkalmazás segítségével. Ezen túlmenően a Magyar Posta 2020. júliustól kivezette a hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt, majd 2021. január elsejétől valamennyi belföldi tértivevényes levél esetén megszüntette a tértivevény lap használatát. A belföldi tértivevényes levél kézbesítéséről szóló visszaigazolásnál alapértelmezetté vált az elektronikus visszaküldés, de az igazolás továbbra is kérhető papíralapon. Az elektronikus visszaigazolás csökkenti a feladók adminisztrációs terheit, rövidíti az ügyintézési időt - írták az MTI által idézett közleményben.

A társaság digitális fejlesztése jelentősen hozzájárul a közigazgatási eljárások felgyorsításához, a digitális állam törekvésekhez. A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósult meg. A projektről bővebb információt a www.posta.hu oldalon lehet olvasni.