A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) mint az 1-es villamos meghosszabbított vonalának építtetője az érvényes építési, vasútépítési engedélyek alapján, a terveknek megfelelően végezteti a munkát. A vállalkozó a szerződött mérnök folyamatos felügyeletével dolgozik. Az építkezés kivitelezési határideje 2015. január 28., mely időponttal kapcsolatban a vállalkozó továbbra sem jelzett késedelmet a BKK-nak. A januári határidő tehát - a kivitelezési szerződés szerint - a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti. Ezt követi az utasforgalmi próbaüzemet megelőző hatósági folyamat: a Rákóczi híd próbaterhelése és a híd vizsgálata.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) 2014. december 8-ai végzésében kiegészítéseket, pontosításokat kért. 2014. december elején, amikor az 1-es villamos január végi indulását jeleztük, még nem tudhattunk a hatóság egy héttel később küldött végzéséről. Természetesen a BKK a hatóság követelményeinek a megbízott mérnök és kivitelező révén minden tekintetben eleget tesz.
Mint arról mi is beszámoltunk, az 1-es villamos lágymányosi hídon való átvezetését úgy oldották meg, hogy a hidat eredendően könnyebb terhelésre tervezték. A szükséges terhelési vizsgálatokat, számításokat azonban az átalakítás előtt nem végezték el.
A BKK a feladatok megoldásába haladéktalanul bevonta a vállalkozót, a mérnököt, valamint rajtuk keresztül egy külső szakértőt - ők a hatósággal is folyamatosan egyeztetnek. A következő hetek részletes feladataira ütemterv készül beleértve a kiegészítő vizsgálatokat, a számításokat, a próbaterhelés előkészületeit. Ezek közül a vizsgálatok és a számítások már tartanak, a próbaterheléseket pedig várhatóan február egyik hétvégéjén végzik a Rákóczi híd teljes lezárásával.
A BKK a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásainak megfelelően dolgozik, összehangolt szakmai tevékenységet végez. Olyan helyzetről, kockázatról, amelyik a villamosközlekedést meghiúsítaná, jelenleg nincs tudomásunk - olvasható a BKK közleményben.