Az elemzés szerint a magyar lakosság fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen. A magyar válaszadók azonban egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben, és csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben 35 százalékuk leginkább technológiai, 26 százalékuk e-kereskedelmi céget választana.
A pénzügyi piacon újonnan megjelenő globális szereplők hatalmas ügyfélbázisukkal, egymásra épülő szolgáltatásaikkal új szintre emelik a versenyt. A technológiai cégek dolgát nem nehezítik komplex kockázatkezelési rendszerek, így a bankok legjövedelmezőbb szolgáltatásaival szemben tudnak vonzó alternatívát kínálni az embereknek - mondta Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere. E kihívásra innovációval, üzleti folyamataik és ügyfélmenedzsmentjük fejlesztésével kell reagálniuk a magyar pénzintézeteknek.
A kutatás szerint a magyar lakosság kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél. Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek.
A megkérdezettek - Magyarországon és a régióban is - egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik, emellett az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség - véli Demeter Ákos.
A jövőben ez a trend megváltozhat, hiszen a magyarok többsége szerint a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szükség a hagyományos bankok szolgáltatásaira.
Az EY megbízásából a Nielsen a kutatást több mint 3600 ember megkérdezésével Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában végezte el.