A magyar játékosok körében egyre népszerűbbé válnak az sms alapú, illetve online lottófogadási formák: az elmúlt négy hét alatt rekordszinten, átlagosan 30 százalékkal növekedett az arányuk a nemzeti lottótársaság bevételeiben az év korábbi heteinek átlagához képest - közölte a Szerencsejáték Zrt.
Magyarországon az úgynevezett interaktív módok 16 százalékot képviselnek a teljes szerencsejáték eladási spektrumból, míg a lottózókban és egyéb bolthálózatokban a társaság szerencsejátékainak 84 százalékát értékesítik.
Kapcsolódó
Ezek az arányok Európa más országaiban nagyon vegyesen alakulnak, de az unió tagállamainak 10 százalékos az átlag, ezzel a magyar átlag felettinek számít a digitális fogadási csatornák tekintetében.
Az Európai Lottószövetség 2018-as adatai szerint az unió tagországainak szerencsejátszási szokásaira jellemző, hogy ugyan a digitális megoldások egyre növekvő tendenciát mutatnak, de még mindig főként a földi hálózatban, értékesítőhelyeken vásárolnak a játékosok és adják fel szelvényeiket, teszik meg fogadásaikat.
Összehasonlítva az egyes országok nemzeti lottótársaságait, az online értékesítésben kiemelkedik a sorból Finnország az 52 százalékos, Észtország az 49 százalékos és Dánia a 42 százalékos arányával. Görögországé és
Spanyolországé a negatív rekord, előbbi 0,8 százalékos, utóbbi pedig 2 százalékos átlagos éves internetes eladást produkált.
A járványügyi helyzet hatására jelentős elmozdulás indult meg a hazai lottófogadók körében a digitális csatornák irányába, és egyre többen választják az SMS-Lottót, az Okoslottó applikáció letöltését, illetve az internetes fogadási lehetőséget. Ma átlagosan 350 ezren játszanak a digitális fogadási formák valamelyikével, kétharmaduk a Szerencsejáték Zrt. weboldalát részesíti előnyben, azonban sokan fogadnak a mobilszolgáltatókon keresztül telefonszámlájuk terhére SMS-Lottón keresztül, illetve az Okoslottó alkalmazással is.
A Szerencsejáték Zrt. adatai szerint az elmúlt négy hétben az év elejéhez képest csak a számsorsjátékok internetes forgalma átlagosan 40 százalékkal nőtt, az Okoslottó alkalmazáson és a mobiltelefonszámlák terhére játszott SMS-Lottó átlagosan 11 százalékkal, a társaság weboldalán regisztrációval rendelkező játékosok SMS fogadásai pedig átlagosan 26 százalékkal növekedtek.