Huszonkét hazai kis és közepes vállalkozás mutatkozhatott be azon az export fórumon, melyen a Tesco Group nemzetközi beszerző csapata, illetve a HITA szakértői is részt vettek. A fórum célja az volt, hogy olyan magyar cégeket találjanak, akik a jövőben a Tesco globális beszállítóivá válhatnak majd - közölte a Tesco.
Magyarországon a központban végrehajtott beruházás révén, illetve meglévő üzletek fejlesztésével jövőre ezer új munkahelyet terveznek - ismertette Kamal Chauhan, a Tesco Global Áruházak Zrt. iparcikk kereskedelmi igazgatója, aki hangsúlyozta: céljuk az, hogy továbbra is hozzájáruljanak a magyar gazdaság növekedéséhez, hiszen, "ami jó Magyarország számára, az jó a Tescónak is".
A fórumon résztvevő cégek négy ágazatból - elektronika, műanyaggyártás, papír- és textilipar - érkeztek. Az eddigi visszajelzések pozitívak, minden remény megvan arra, hogy minél több magyar cég a multinacionális vállalat beszállítójává váljék - mondta Dobos Erzsébet, a HITA elnöke szerdán, sajtótájékoztatón.
A Tesco várakozásai szerint az ázsiai gyártási bázis vonzereje a jövőben csökkenni fog, így a gyártási kapacitások átcsoportosítása racionális üzleti döntés. Ez a megközelítés hosszú távon a cégnek költséghatékonyabb működést, a hazai beszállító partnereknek pedig piacnövekedést biztosít, hiszen ezáltal kiléphetnek a nemzetközi porondra, a Tesco három kontinensen (Európa, Ázsia, Észak-Amerika), 13 országban jelen lévő hálózata segítségével.
ATesco az ország egyik legnagyobb brit befektetőjeként és legjelentősebb munkáltatójaként közel 22 ezer embernek ad munkát közvetlenül, illetve 1300 magyar beszállítóval áll kapcsolatban, ezáltal is több ezer munkahelyet megtartva, illetve létrehozva - mondta a HITA elnöke.
"Ez a fórum kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy megismerjük a magyar piacot, illetve a helyi gyártókat" - mondta Danny Wong, a Tesco Hong Kong beszerzési vezetője. "Csapatunk jelenleg azt vizsgálja, milyen minőségben, milyen kapacitással, és milyen egyéb feltételek mellett tudnánk magyar beszállítókkal dolgozni. Érdeklődésünk középpontjában - többek között - elektronikai cikkek, játékok, irodaszerek állnak."
"Célkitűzéseink között szerepel, hogy a hazai beszállítóknak lehetőséget biztosítsunk a nemzetközi hálózatunkban való megjelenésre. A vállalkozások ilyen irányú fejlesztésével 3-5 év távlatában szeretnénk nettó exportőrré válni"- mondta Kamal Chauhan.