Az ABB magyarországi leányvállalata gyártja az európai piacra a váltóáramú (AC) és az egyenáramú (DC) töltőket, amelyek közül az utóbbiak sokkal gyorsabban, 15-30 perc alatt töltik fel az elektromos autókat - mondta Máthé Attila, az ABB Kft. divízióvezetője szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.
A biztonságos ellátáshoz az utakon 50 kilométerenként kell elhelyezni ezeket töltőberendezéseket. Az ABB az elektromos autók töltésének teljes infrastruktúráját kínálja: a cég az utak mellé 15-30 perces, míg a bevásárló központokba és az irodák parkolóiba 30-120 perces töltőket kínál, de van 8 órás házi töltője is.
Steven Dorresteijn, a cég európai kereskedelmi menedzsere a tájékoztatón idézte a Volkswagen illetékesének a becslését: 3 éven belül az elektromos kocsikban lévő akkumulátor ára a mai 13 ezer euróról 2600 euróra csökken, s ekkor már olcsóbb lesz az elektromos autó a belső égésű motorral szereltnél. Ami pedig a töltőhálózat kiépítésének megtérülését illeti, arra egy holland példát hozott: egy két töltőt üzemeltető cég egyik berendezése napi 4, a másik 8 kocsit szolgál ki jelenleg, ennyien térnek be hozzá. Az egyszeri töltésért 6 eurót kell fizetni, ebből 2 euró az áram ára. A 4 eurós profitból 3-4 év alatt megtérülhet a beruházás.
A menedzser elmondta azt is, hogy Észtországban már dolgoznak az országos elektromos töltőhálózati programon, amely az év végére fejeződik be. Az állomások távolsága az egész észtországi úthálózaton 50 kilométer lesz. A töltőket az ABB szállítja. Észtország az eladott széndioxid kvótából 570 Mitsubishi elektromos autót vásárolt, amelyet a szociális munkások használnak. Az üzemeltetést a G4S társaság végzi, amely ezen túlmenően a két kút között lemerült kocsikat is elvontatja a következő töltőig. Így Észtországban lesz Európa legsűrűbb elektromos kúthálózata.
Az ABB csoport magyar leányvállalata 400 főt alkalmaz, és 11,8 milliárd forint árbevételt ért el 2011-ben. A Magyarországon 20 éve jelen lévő ABB 1200 helyszínen 50 ezer berendezést telepített az országban elmúlt 20 évben.