Tovább kívánja bővíteni európai gyártókapacitását a dél-koreai Kia, 3-4 ezer dolgozót foglalkoztató, új telephelyet akar alapítani a cég - írt a Magyar Hírlap. Annak érdekében, hogy Magyarországon épüljön meg az új üzem a vállalat vezetőségét hamarosan, valószínűleg az Országgyűlés tavaszi ülésszakát követően keresi majd fel a kormány képviseletében a Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter által vezetett tárgyalódelegáció. (2012. február 13-16. között Hidvéghi Balázs külgazdaságért és nemzetközi ügyekért felelős helyettes államtitkár Dél-Koreában tett hivatalos látogatást.)
Ha a Kia Magyarországon létesít új összeszerelő csarnokot, jelentős állami támogatásban részesülhet. A Kia esetében is elképzelhető, hogy kiemelt állami támogatású projektként valósulna meg a beruházás - csakúgy mint a Mercedes kecskeméti gyára, vagy éppen a jelenleg épülő új Audi- és Opel-gyárak Nyugat-Magyarországon.
A Kia már 2008-ban is érdeklődést mutatott Magyarország iránt, de a világgazdasági krízis "elmosta" a terveket. Olyannyira, hogy 2009-ben vissza is fogta termelését a dél-szlovákiai, Zsolna mellett alapított motorgyárában a dél-koreai cég. Egyébként a Kia Motors Slovakia, amely északi szomszédunk harmadik legnagyobb exportőre, 2006-ban telepedett le Zsolna közelében.
Mind a 2010-es, mind pedig a 2011-es európai termelési adatok a Kia újbóli felfutását erősítik meg. A friss számok alapján már le is gyártotta egymilliomodik autóját Szlovákiában.
A koreai tulajdonú autógyár termelésének 99 százalékát külföldön értékesíti, míg egy százalékot Szlovákiában. A legyártott gépkocsik 25 százalékát Oroszországba, tíz százalékát Németországba, nyolc százalékát Nagy-Britanniában, hat százalékát Spanyolországban és öt százalékát Olaszországban értékesítik.