A BKV még 2019 február elején perelte be az M3-as metróvonalon közlekedő kocsikat felújító orosz Metrowagonmast (MWM), mivel a cég nem volt hajlandó megfizetni a fővárosi közlekedési cég által követelt kötbért. Akkor még csak 850 milliót követeltek.
A BKV kárigénye az újabb hibák észlelése, illetve a javítás idejére kieső járművek után felszámolható kárátalány okán azóta többszörösére duzzadt. Március végére - kamatok nélkül - meghaladta a 23 millió eurót, ami a jelenlegi 350 forintos euró árfolyamon számítva 8,1 milliárd forint plusz a kamatok. S ebbe bele sem számolták a kieső reklámbevételt. A szerződés értelmében ugyanis a metrószerelvények reklámfelületeinek kialakítása is az orosz gyártó feladat lett volna.
A teljes kárigényből az orosz cég alig 1,2 millió eurót (430 millió forintot) ismer el - írt a napilap.
A BKV és a városvezetés 6,8 milliárd forintnak megfelelő kötbér megfizetését kéri a perben. A jogvita azonban jottányit se haladt előre.
A BKV így új fogást keresett az orosz gyártón és lehívna a jótállási biztosítékból. Csakhogy az ügyvédi vélemények szerint a járműállásból eredő kárátalány jótállási biztosítékból való lehívása kockázatos vállalkozás lenne, mivel az orosz gyártó perben követelheti vissza az összeget, sőt további kárigénnyel is felléphet.