Mától nemcsak a bankkártyával lehet az interneten lefoglalt vasúti menetjegyek árát kifizetni, hanem a mobiltelefonok egyenlegének terhére is - jelentette be Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese. A szolgáltatás mindhárom mobilhálózatból elérhető, így az előzetes várakozások alapján, 2012-ben több tízezren választják majd ezt a vásárlási lehetőséget. A mobilegyenleg terhére történő jegyváltás a nap 24 órájában elvégezhető, a tranzakciók alsó határa 130, a felső korlát pedig 7500 forint.
Kedvezményes menetjegyek értékesítése azonban ezen a csatornán nem lehetséges, egyelőre kizárólag teljes árú jegyek vásárlása megengedett. A folyamat során az ügyfél egy sms-t kap, amelyben a szándékát három percen belül meg kell erősítenie. A vásárlás után a vasúttársaság sms-ben küldi el az ügyfél által megadott számra a jegy átvételéhez szükséges tízjegyű kódot. Ezt az ország negyven vasútállomásán (a legnagyobb forgalmú vasútállomásokon, az IC megállóhelyeken és a turisztikailag fontos állomásokon) található internetes jegykiadó automaták bármelyikébe be lehet ütni, és a jegyet ily módon kinyomtatni a vonat indulása előtt bármikor. Otthoni jegynyomtatásra is lehetőséget ad a mobiltelefonos vásárlás.
A MÁV-Start Zrt. 2008-ban indította el internetes jegyértékesítési rendszerét, ezzel eddig több mint 1,2 milliószor éltek az utazók, a szolgáltatást évről évre egyre többen választják.
A Magyar Telekom nyolc évvel ezelőtt vezette be a mobilvásárlási lehetőséget, amiben a legnépszerűbb a parkolás, illetve az autópálya matrica vásárlása. A Telekom rendszerében tavaly öt millió mobilvásárlási tranzakció történt, ami 25 százalékos növekedés - mondta Megyeri Tibor, a társaság igazgatója.
Egy-egy ilyen szolgáltatás akkor lehet sikeres, ha valamennyi cég részes benne, ahogyan ez most megvalósul, s az egész országban elérhető - tette hozzá Takács Zoltán, a Telenor igazgatója. A cégnél a szolgáltatás elindítása óta tíz millió tranzakció történt, s négyszáz ezer ügyfél használja.
Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke azt mondta el, hogy a szolgáltatás nem igényelt különösebb beruházást, "csak" a korábbi fejlesztésekhez kellett igazítani ezt. A szolgáltatást mind az számlás, mind pedig kártyás előfizetők használhatják.