A vásárolt sör mennyisége évről évre csökken, a vizsgált időszakban egy háztartás átlagos fogyasztása 57 liter volt, 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban és 9 literrel kevesebb, mint két éve.
Idén a gyümölcsízesítésű sörök iránti kereslet is mérséklődött, valamint a vásárlói bázis terjeszkedése is megállt, jelenleg tízből négy háztartás vásárol ízesített változatot. A gyümölcsízesítésű sörök leginkább a 29 évesnél fiatalabbak háztartásaiban kedveltek, a hagyományos sör továbbra is az 50 felettiek körében a legkedveltebb, ez utóbbiak adják a megvásárolt volumen 60 százalékát.
Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg időjárás jobban befolyásolhatja, mint a közeledő labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása a vásárlásokra.
A futball vb idején a sör mellett gyakran vásárolt termék, a sós rágcsálnivalók forgalma is csökkenő tendenciát mutat. Míg a sós snacket vásárlóközönsége stabil, tízből kilenc háztartás vásárol valamilyen snacket, addig a háztartások hosszú távon egyre kevésbé vásárolnak: két éve egy háztartás átlagosan 7 kilogramm snacket vett egy év alatt, addig az idei márciusig terjedő évben csaknem 1 kilogrammal vásárolt kevesebbet. Ez a forgalomcsökkenés a legtöbb vásárlói csoport esetében megfigyelhető, ugyanakkor a 30-39 éves háziasszony által vezetett háztartások 13 százalékkal több sós rágcsálnivalót vettek az elmúlt egy évben.