A felújításra váró hat kocsit még nem a 69 milliárd forintos beruházás magyar partnercégénél, az állami tulajdonú Dunakeszi Járműjavító Kft.-ben bontották szét, és készítették elő az oroszországi újjáépítésre. A prototípust teljes egészében a Moszkva melletti gyárban építik meg. A magyar szakemberek ott lesznek az orosz Metrovagonmasnál a mintapéldány elkészítésénél - olvasható a lapban.
A dunakeszi üzemben az év második félévében kezdődik el a gyakorlati munka. Lapértesülések szerint a Kőér utcai remízből egy dízelmozdony segítségével hat kocsit vontattak el a múlt héten. Az ukrán helyzet bizonytalansága miatt Záhonyt elkerülve, Szlovákián át, szobi határátmenettel haladt a szerelvény.
Jövő év végére zárulhat le a projekt
Az újjáépítési technológiai sor kidolgozása és a prototípusok elkészülte után tizenegymilliárd forintért végezheti el a 3-as metró járműveinek felújításának csaknem huszonöt százalékát a Dunakeszi Járműjavító. A magyar cég hajtja végre a szétszerelést, szakmai alvállalkozóval az azbesztmentesítést, majd az alkatrészek csomagolását és előkészítését a szállításra. Ezek után Moszkvából a lefényezett kocsiszekrény kerül vissza a korszerűsített hajtáslánccal, forgóvázzal a Budapest közeli üzembe. A készre szerelést, a berendezést, a végszerelést és az üzembe helyezést szintén Dunakeszin végzik el.
A prototípus szerelvények sikeres próbáit követően havonta két felújított szerelvény állhat forgalomba. Így 2016 végétől bő egy éven belül Budapesten a 3-as metró vonalán 222 kívül-belül megújult kocsi, összesen 37, egyenként hat kocsiból álló szerelvény állhat majd forgalomba.