Tartól István főpolgármester olyan olyan javaslatot készít a budapesti észak-déli metró (M3) felújítására, amely az eredeti közel 140 milliárdos költség felével számol, ám redukálja a projektet - derül ki a Magyar Nemzet tudósításából. Elmaradna a 70-es, 80-as évek ízlését tükröző állomások átalakítása, akadálymentesítése és felszíni rendbe tétele.
A lap úgy tudja, hogy a háttérben a kormány keménykedése áll. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közölte, hogy ha túllépik a 139,5 milliárd forintos eredeti költségkeretet, akkor a pluszból egy fillért sem fizetnek ki. Márpedig a BKV állítólag ennél jóval magasabb ajánlatokat kapott a felújításra júliusban kiírt pályázatán.
Tarlós azzal állhat a fővárosi közgyűlés elé, hogy miden eddigi tendert nyilvánítsanak érvénytelennek és döntsenek a csonka, de olcsóbb, 70 milliárdos projektről. Orbán Viktor kormányfő egy hete ígérte meg a metrófelújítás felgyorsítását Tarlós Istvánnak.