Mindezt úgy sikerült elérni, hogy 2017-ben és 2018-ban is 35-35 ezer jegyzőkönyvet állítottak ki a jegyvizsgálók bliccelés vagy egyéb vasúti szabálysértés miatt. Vagyis a MÁV szerint a bevételek jelentős növekedése mögött a vasút követelésbehajtási hatékonyságának bővülése, teljesítményének fokozódása áll.
A bejelentés szerint a MÁV-Start munkatársai telefonhívásokkal, levélkampányokkal, sms-ekkel szólítják fel az adósokat és ösztönzik őket együttműködésre, a követelésbehajtási munkatársaknak pedig széles eszköztár áll rendelkezésére az adósok fizetési hajlandóságának növelése, a követelések rendezésének feltételeit tartalmazó fizetési megállapodások megkötése érdekében.
Kapcsolódó
Ezek a szakemberek bizonyos nagyságrendig saját hatáskörben dönthetnek részletfizetésről, halasztásról, esetleges mérséklésről, így módjukban áll az adósok számára egyedi fizetési konstrukciókat kidolgozni. A fizetési felszólító kampányok eredményeként 2018-ban 93 millió forint folyt be a vasúttársaság kasszájába, ami 46 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest.
A MÁV szerint a tartozás rendezése, az adósság megfizetése nem csak a vasút, hanem az utas érdeke is. Ennek oka, hogy a fizetést megtagadó, a fizetési megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság. Az együttműködést megtagadók fizetési meghagyást kapnak, végső esetben pedig végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik. 2018-ban majd' félezerszer bocsátottak ki fizetési meghagyást, míg a végrehajtásra átadott esetek száma másfél százra rúgott. A végrehajtások során számos esetben terhelték meg az adósok ingatlanját, és volt olyan eset is, hogy veterán autójukat foglaltatták le az adósság fejében.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!