A MÁV pár napja közölte, hogy miután jóval több fejlesztési szándék és képesség mutatkozott meg az állomásmegújítási pályázatra vonatkozóan, mint amennyi végül a szoros pályázati határidőig konkrét, pályázati anyagban testet ölthetett, az a döntés született, hogy új pályázatot írnak ki, mivel az Építési- és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-csoport nem akar lemondani erről a fejlesztési többletről.
A MÁV-csoport most egy újabb közleményben azt írja, az új eljárás indulása előtt a korábbi pályázók megkapták a lezárásról szóló nyilatkozatot, valamint a tájékoztatást arról, hogy fejlesztési koncepcióik a következő pályázati szakaszban is felhasználhatók lesznek.
A közlés szerint a MÁV-csoport a hét nagyállomás tekintetében külön-külön gazdasági társaságokat hoz létre, ezeknek lesz a feladata az új pályázatok kiírása és az eljárások lebonyolítása, majd – az eredményes közbeszerzési eljárást követően – a nyertes ajánlattevőkkel a fejlesztéseket végrehajtó és a megújuló állomási ingatlanokat üzemeltető, közös társaságok megalapítása.
A társaság szerint így minden nagyállomás fejlesztése kiemelt figyelmet és szakmai támogatást kap majd. Hangsúlyozza, hogy a külső befektetők továbbra sem jutnak állami vagyonhoz, csupán az állami tulajdonban álló ingatlanok hasznosítására és kezelésére jogosult gazdasági társaságokban szerezhetnek részesedést.
Azt írják, hogy a pályázati kiírás és pályázati eljárás lebonyolításáért felelős gazdasági társaságok létrehozásához szükséges döntéseket a MÁV-csoport vezetése a soron következő igazgatósági ülés keretében tárgyalja.
Várhatóan még az idei év negyedik negyedévében lezárul a közbeszerzési eljárás, ezt követően pedig sor kerülhet a fejlesztések megvalósításához szükséges szerződések megkötésére.
Akár ingyen is utazhatnánk vonattal, a MÁV-nak meg se kottyanna
Akkora állami támogatás érkezik a MÁV-hoz, hogy ha nem vennénk jegyet, azt sem érezné meg a közlekedési társaság. 2023 utolsó negyedévében 18 százalékkal több szociálpolitikai támogatást utaltak, mint 2022-ben, 2019-hez képest pedig 80 százalékos a növekedés. A matek úgy jön ki, hogy uniós támogatást lehet erre adni.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Meggyilkolnák Zelenszkijt - előkerült a legsötétebb terv

Financial Times: Engedett a magyaroknak Brüsszel, csak ne blokkoljanak
Olyan mélyütést kaphat ezzel a magyar ipar, hogy az tényleg beteheti a kaput
Orbán Viktor: Nem fordítunk hátat az Uniónak, hanem szembe megyünk vele

Magyarország történelmének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása folytatódik

Musk nagy bejelentése: indul a Mars-expedíció

Rogánt váltva Lázár új gazdaként lefejezte az útdíjbevételekért felelős céget

Orbán után költözik a Belügyminisztérium

Őrjöng a Starbucks, 50 millió dolláros kártérítést akarnak a nyakába varrni
