A MÁV-Start Zrt. 2020-ban egy szlovákiai cégtől 22 használt, légkondicionált fekvőhelyes- és hálókocsit vásárolt a nemzetközi szolgáltatásbővítés és a minőség javítása céljából. Az első négy kocsi már elkészült a Dunakeszi Járműjavítóban – írja a társaság.

A közel 3 milliárd forint értékű fejlesztést a vasúttársaság saját forrásból finanszírozta. A kocsik tavaly év végéig érkeztek meg, megkapják a MÁV-Start flottájával megegyező arculatot, majd javításon, karbantartáson esnek át. A belső térben olyan átalakításokat is elvégeztek, amelyekkel lehetővé válik a háló- és fekvőhelyes kocsikon a büfékínálat biztosítása, valamint a jegyárban foglalt szolgáltatásokhoz – például az ágyban felszolgált reggelihez – szükséges alap- és segédanyagok megfelelő tárolása - írja a vasúttársaság.

A légkondicionált, háló- és fekvőhelyes kocsik engedélyezett sebessége 200 kilométer/óra, a fékberendezés csendes futást biztosító tárcsás kivitelű. A zárt rendszerű mellékhelyiségekkel rendelkező kocsikban az utasigényekhez rugalmasan alakítható fülkék vannak, az ágyak száma a fülkén belül tetszőlegesen megválasztható. Egyes kocsik a kerekesszékkel közlekedők számára is igénybe vehetők. Az új kocsik beszerzésén kívül a MÁV-Start a meglévő 15 légkondicionált háló- illetve fekvőhelyes kocsiját is korszerűsíti.

Kép: MÁV-START Zrt.

A járványügyi helyzet miatt a nemzetközi forgalomban közlekedő fekvőhelyes és hálókocsik egyelőre nem közlekednek, várhatóan a nyár folyamán indul újra ez a szolgáltatás. Az új kocsik a tervek szerint nyáron tengerparti célpontokra, később az Erdélybe tartó Corona éjszakai vonaton és a V4 országokba közlekednek majd.

Az éjszakai vasúti utazások iránti kereslet stabilan növekszik, annak köszönhetően, hogy a járatok praktikus és környezetkímélő utazási lehetőségeket kínálnak például Zürichbe vagy Berlinbe is. A vonatok a városok központi pályaudvaraira érkeznek reggeli időben, egy alvással töltött éjszakai utazás után, ezáltal a szállodai költség is megspórolható - véli a MÁV-Start.