A MÁV-HÉV közösségi oldalán az egyik utas arról panaszkodott, hogy nemhogy klíma nincs a járatokon, de még az ablakokat sem nyitják le. Ebből kiindulva az Index utánajárt, mennyiben érezhető a HÉV-en az az utaskomfort-növelés, amelyet a BKK vezérigazgatója tíz évvel ezelőtt beígért.

Az itt közlekedő kocsik nagyjából 50 évesek. Illés Csaba, a Független HÉV Szakszervezet elnöke szerint pedig alkalmatlanok arra, hogy klimatizálják őket. A BKV 2016 novemberében adta át a MÁV fenntartói körébe a HÉV-et, nem sokkal utána pedig kísérleti jelleggel felújították az egyik szerelvényt, ami ennek keretében klímát is kapott.

Jelenleg, a mozdonyvezetőkkel szemben a HÉV-kocsik vezetői sem klimatizált fülkében dolgoznak, emiatt már a beosztást is úgy készítik elő, amely mellett sűrűbben szállhatnak le a szerelvényről, hogy lehűlhessenek.

A MÁV-HÉV indoklása szerint a jelenlegi HÉV-flotta állományon nem lehet költséghatékony aktív hűtési megoldást kialakítani, amely a motorvonatok üzemeltetési mutatóit is megbízhatóságát ne rontaná. A gyakorlatban ez a 99,6 százalék feletti megbízhatósággal és menetrendszerűséggel egyenlő.

Ugyanakkor a forróság a síneknek sem tesz jót, olyannyira, hogy július 12-éig bezárólag két hétre teljes vágányzárt rendeltek el a csepeli vonalon síncsere miatt. Emellett július 24-től 28-ig pedig, szakaszos karbantartás miatt egyes napokon pótlóbuszok közlekednek a H5-ös HÉV vonalán a Batthyány tér és Pannóniatelep között, 26-étól pedig rövidített útvonalon közlekednek.

Ugyan a MÁV fenntartatásában levő járművek közül továbbra is a HÉV a legpontosabb és legmegbízhatóbb, Vitézy Dávid szerint a legrosszabb szolgáltatást nyújtja az utaskomfort szempontjából.

A MÁV azt hangsúlyozta a lap szerint, hogy a HÉV-pálya és a járműflotta fejlesztése a kormány kiemelt jelentőségű fejlesztései közé tartozik, amely légkondicionált szerelvényeket és akadálymentes fel- és leszállást tesz lehetővé a nagyobb utaskapacitás biztosításán túl.

A lap kiemeli, hogy ezt a beígért utazási élményt jelenleg a CAF villamosokon érezni a leginkább, amelyeken megállapításuk szerint kellemes 28 fokot mértek.

Kiütötte a MÁV-ot a hőség

A Volánbusz bizonyos járatain megnőtt a forgalom, ugyanakkor a vonatokon nem utaztak kevesebben. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.