A MÁV-HÉV közösségi oldalán az egyik utas arról panaszkodott, hogy nemhogy klíma nincs a járatokon, de még az ablakokat sem nyitják le. Ebből kiindulva az Index utánajárt, mennyiben érezhető a HÉV-en az az utaskomfort-növelés, amelyet a BKK vezérigazgatója tíz évvel ezelőtt beígért.
Az itt közlekedő kocsik nagyjából 50 évesek. Illés Csaba, a Független HÉV Szakszervezet elnöke szerint pedig alkalmatlanok arra, hogy klimatizálják őket. A BKV 2016 novemberében adta át a MÁV fenntartói körébe a HÉV-et, nem sokkal utána pedig kísérleti jelleggel felújították az egyik szerelvényt, ami ennek keretében klímát is kapott.
Jelenleg, a mozdonyvezetőkkel szemben a HÉV-kocsik vezetői sem klimatizált fülkében dolgoznak, emiatt már a beosztást is úgy készítik elő, amely mellett sűrűbben szállhatnak le a szerelvényről, hogy lehűlhessenek.
A MÁV-HÉV indoklása szerint a jelenlegi HÉV-flotta állományon nem lehet költséghatékony aktív hűtési megoldást kialakítani, amely a motorvonatok üzemeltetési mutatóit is megbízhatóságát ne rontaná. A gyakorlatban ez a 99,6 százalék feletti megbízhatósággal és menetrendszerűséggel egyenlő.
Ugyanakkor a forróság a síneknek sem tesz jót, olyannyira, hogy július 12-éig bezárólag két hétre teljes vágányzárt rendeltek el a csepeli vonalon síncsere miatt. Emellett július 24-től 28-ig pedig, szakaszos karbantartás miatt egyes napokon pótlóbuszok közlekednek a H5-ös HÉV vonalán a Batthyány tér és Pannóniatelep között, 26-étól pedig rövidített útvonalon közlekednek.
Ugyan a MÁV fenntartatásában levő járművek közül továbbra is a HÉV a legpontosabb és legmegbízhatóbb, Vitézy Dávid szerint a legrosszabb szolgáltatást nyújtja az utaskomfort szempontjából.
A MÁV azt hangsúlyozta a lap szerint, hogy a HÉV-pálya és a járműflotta fejlesztése a kormány kiemelt jelentőségű fejlesztései közé tartozik, amely légkondicionált szerelvényeket és akadálymentes fel- és leszállást tesz lehetővé a nagyobb utaskapacitás biztosításán túl.
A lap kiemeli, hogy ezt a beígért utazási élményt jelenleg a CAF villamosokon érezni a leginkább, amelyeken megállapításuk szerint kellemes 28 fokot mértek.
Kiütötte a MÁV-ot a hőség
A Volánbusz bizonyos járatain megnőtt a forgalom, ugyanakkor a vonatokon nem utaztak kevesebben. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Provokáció vagy véletlen? Lengyel vadászgépek árnyékként követték az orosz felderítőt
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Csilliárdokat keresnek ezek játékosok – ők lettek 2025 leggazdagabb sportolói
Egyetlen mulasztás elegendő: pénzbírság vagy akár rendőri elhurcolás vár azokra a fiatalokra, akik ezt nem teszik meg