A 375 (opcionálisan plusz 110 darab) jegyautomatát a Traco Zrt. szállíthatja és telepítheti a vasútállomásokra és megállóhelyekre.
A cég a szerződés hatályba lépése után 2 hónappal 15 automatát szállít, amelyek 2 hónapig próbaüzemben fognak működni nagy utasforgalmú helyeken, a már meglevő automaták mellett - írja a cég.
A sorozatgyártás a próbaüzem után, az ott szerzett tapasztalatok figyelembevételével indulhat meg. A korábbi beszerzésekben szerzett tapasztalatok alapján hetente 15 automata telepítésével számol a vasúttársaság, így az alapmennyiség leszállítása a szerződés hatálybalépése után 11 hónappal zárulhat le.
A készpénzes és bankkártyás fizetésre alkalmas automatákból 375 darabos (275 készpénzes és bankkártyás és 100 darab bankkártyás fizetési lehetőséget biztosító) alapmennyiséget szerez be a MÁV-START. Ezek elsősorban a budapesti elővárosi térség vasútállomásain és megállóhelyein, a nagy utasforgalmú vidéki állomásokon (például Miskolc, Nyíregyháza, Szeged), a jelentős forgalmú balatoni állomásokon (például Siófok, Fonyód), továbbá a déli parton a Balatonaliga-Fonyód, az északi parton a Csajág-Balatonfüred, Balatonederics-Keszthely szakaszok megállóhelyein, egyéb balatoni állomásokon és megállóhelyeken, illetve a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal Tatabánya-Győr szakaszának állomásain szolgálják majd ki az utasokat.
További opcionálisan lehívható mennyiséget (80 darab készpénzes és bankkártyás és 30 darab bankkártyás fizetésre alkalmas készüléket) a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal Győr-Hegyeshalom szakaszának állomásain, a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal Nyíregyháza elővárosi forgalmában érintett állomásain és megállóhelyein helyeznek üzembe, esetenként a már meglévő automaták mellé.
Az opcióval együtt 3,8 milliárd forint értékű beszerzést a vasúttársaság EU-s forrásból finanszírozza. A megkötés előtt álló szerződés a kapcsolódó támogatási szerződés aláírásával lép majd hatályba, ettől az időponttól élnek a szállítási határidők is.