A jegyvizsgálókat ért erőszakos cselekményekkel, valamint az ellenőrzések közbeni bántalmazásokkal szemben a pályaudvarokon bemondott figyelemfelhívások és a meghozott védelmi intézkedések pozitív eredmény hoztak.
A vasúttársaság a sérelmet elszenvedő munkatársai számára gyors segítséget nyújtó lehetőség megtalálása érdekében szakértői vizsgálatot folytatott. Ennek eredményeként a vonatszemélyzet konfliktuskezelési tréningen vett részt, valamint a jegyellenőrző készülék segélykérő (SOS) funkcióval bővült, így a vonaton szolgálatot teljesítő kalauz probléma esetén gyorsan tudja riasztani a fedélzeten utazó vagyonőrt, a többi jegyvizsgálót, mozdonyvezetőt vagy az üzemirányítókat.
Ilyen helyzet többek között a bántalmazás vagy azzal való fenyegetés, utas rosszulléte, balesetveszély elhárítása, utasok értékeinek vagy a jármű védelme. Tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók. A bevezetés óta szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor problémás utassal van dolga egy jegyellenőrnek, több támogató jelenlétében a konfliktusok hatékonyan csillapíthatók.
A jegyvizsgálók elmondása alapján megesett, hogy egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően, azonban a pánikgomb használata után érkezett erősítés végül meggyőzte őket, lehiggadtak, és mindannyian fizettek. Intézkedés alkalmával nem minden esetben együttműködők az utasok és előfordult, hogy nyolc fenyegetőző utashoz kellett rendőrt hívni a következő állomáshoz. Több alkalommal rosszullét miatt hívtak mentőt utashoz a szolgálatban levő jegyvizsgálók az SOS-gomb segítségével - közölte a MÁV-Start Zrt..