Az érdekképviseleti vezetők többsége leszögezte, hogy csak abban az esetben fogadják el hosszabb távra szóló bérmegállapodást, ha annak konkrét technikai megoldásai és garanciális feltételei vannak. A 2024-es éves bérfejlesztés mértékére, annak módjára tekintettel ugyanakkor további egyeztetéseket tartanak szükségesnek.

Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója azt mondta, továbbra is esélyt lát arra, hogy megszülessen a megállapodás januárban – írja közleményében a társaság. A munkáltató oldal ugyanis elmondása szerint megértette, hogy egy hosszabb távú megállapodáshoz szükség van arra, hogy a munkavállalók igényei, a reálbér értékének megőrzését biztosító garanciákra vonatkozóan, teljesüljenek.

A megállapodás szerint a bértárgyalások még januárban folytatódnak, ugyanakkor a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) eredménytelennek ítélte meg a legutóbbi tárgyalásokat és továbbra is elutasítja a bérajánlatot, a korábbi 25 százalékos bérkövetelését 26,7 százalékosra módosítja.

 

A múlt heti tulajdonosi ajánlat szerint a bérfejlesztési ciklus során átlagosan legalább 25 százalékkal növekedne a cégcsoport munkavállalóinak alapbére, míg az első évben, 2024-ben, egységesen 70 ezer forinttal nőne a munkavállalók alapbére havonta.

 

 

 

Folytatódik a bérharc, újabb sztrájkot jelenthetnek be a buszvezetők

Elutasítja az Építési és Közlekedési Minisztérium bérfejlesztési ajánlatát a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet. Az újabb sztrájkot napokon belül bejelenthetik.