A DigiSport 1,2,3, a Sport 1 és 2, a Spíler 1 és 2, illetve az Eurosport 1,2 után az Arena4 a tizedik kereskedelmi sportcsatorna a magyar piacon. Ezeken kívül elérhető még a közpénzből működőM4 Sport is - írja a Népszava a sportcsatornák gazdasági hátterét bemutató cikkében. Az új adó a profi amerikaifutball-bajnokság, az NFL közvetítési jogainak megszerzésével igyekszik betörni a piacra, ezenkívül nála vannak többek között a Moto GP és az észak-amerikai profi jégkorongliga, az NHL meccseinek közvetítési jogai is.
Mindez azért kulcsfontosságú, mert minden sportcsatorna célja minél több prémiumkategóriás sportesemény közvetítési jogainak megszerzése. A jogokat az esetek többségében 3-5 évre lehet megvásárolni. Az események besorolását a nézettségük határozza meg a hirdetési szempontból kiemelten fontos 16-49 év közöttiek körében. Nemzetközi szinten a Forma-1, a labdarúgó Bajnokok Ligája, a nyári olimpia, illetve az angol és spanyol futballbajnokság tartozik a legmagasabb kategóriába
A nézettségi adatok alapján Magyarországon kiemelt érdeklődésre tartanak számot a magyar labdarúgó-válogatott mérkőzései, valamint az NB I-es találkozók. A piaci verseny egyszerű szabályok szerint zajlik: aki a legtöbbet kínálja egy eseményért, az kapja meg a jogot. Elvileg.
A gyakorlatban az M4 Sport bármit megszerezhet, mivel nem a saját bevételeit teszi kockára a verseny során, hanem a működését az állam finanszírozza közpénzből, a költségvetésből, így fordulhat elő, hogy például az NB I-es labdarúgó-mérkőzésekre a nyilvánosan elérhető adatok szerint 2017-2021 közötti időszakra 18,97 milliárd forintot fizetett a televíziós csatorna a jogtulajdonos Magyar Labdarúgó Szövetségnek.
A szezononként majdnem ötmilliárd forinttal egyetlen kereskedelmi csatorna sem tudta (és nem is akarta) fölvenni a versenyt. A Bajnokok Ligája esetében három évre 5,7 milliárdba került, hogy az M4 Sport választhat minden héten először mérkőzést, amit közvetít, utána szemezgethet a maradék kínálatból a Spíler, 1,5 milliárd forintért.