A Black Friday vagy a karácsony időszakában, a kiskereskedelmi szektor forgalma a többszörösére emelkedik. A MediaMarktnál az idei évben úgy készültek erre az időszakra, hogy akár háromszoros forgalmi csúccsal is késedelem nélkül meg tudjanak birkózni. Az árukészletek feltöltése nyár óta tart, a vállalat 70 százalékkal bővítette raktárkapacitását.
„Idén sokan tartanak áruhiánytól, mert a pandémia miatt akadozott az áruellátás, az alkatrészutánpótlás; mi csak meglévő készletre hirdetünk akciót, olyan ajánlatokat kínálunk, amit a vállalt szállítási határidővel ki is tudunk szolgálni" - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője.
A szakember szerint ugyanis Black Friday alatt még mindig a kiszállítás okozhatja a legnagyobb bizonytalanságot. A MediaMarkt kutatásaiból kiderült, hogy évről évre egyre többen vannak, akik ebben az időszakban vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat, nekik pedig rendkívül fontos, hogy a családtagnak, barátnak vagy kollégának szánt műszaki termék időben érkezzen a fa alá.
Az elektronikai áruházlánc vezetője szerint ehhez két feltételnek kell egyszerre teljesülnie: gyors árumozgatás a raktárakban, valamint a kiszállítási kapacitás hozzáigazítása a megnövekedett igényekhez.
Szilágyi beszámolt róla, hogy a tavaly elindult fejlesztéseknek köszönhetően mára feleannyi idő alatt tudják az online megvásárolt árucikkeket szállításra előkészíteni a raktárból. A szűk keresztmetszetet a kiszállítást végző partnerek, vállalkozások száma jelentheti, de aki időben lépett, Szilágyi szerint ezen a téren is jelentős kapacitásokat tudott bevonni az év végére.
„Meghatároztunk sarokszámokat és a megrendelésszám alapján adott esetben már vásárláskor jelezni tudjuk, hogy az 1-5 vagy 1-7 napon belüli szállítási határidőt vállalunk” – állítja Szilágyi. A szakember figyelmeztet ugyanakkor, hogy aki a fa alá választ műszaki cikket, annak érdemes december 20-ig megrendelni a kiszállítást.