Az idén június 21-én megkötött szerződésben 33,7 milliárd forint ellenérték szerepel, ennyit fizet e NIF a három nyertes cégnek, amelyek a következők: Strabag Vasútépítő Kft. TRSZ Gyenge és Erős Áramú Hálózatépítő Kft., valamint az MVM Ovit Országos Villamostávvezeték Zrt. A kivitelezés ideje 27 hónap, a finanszírozás az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP) történik.
A NIF a megkötött szerződés módosítását azzal indokolja, hogy a közbeszerzés megkezdése, de még a szerződés megkötése előtt olyan jogszabály született, amely lehetővé teszi azt, hogy az előleg akár 50 százalék legyen. Ezután egy jogi fejtegetés következik, amelynek a végeredmény az, hogy ez a szabály automatikusan részévé válik a szerződésnek, függetlenül, hogy abban kisebb előleg szerepel.
Mint ismert, a Budapest-Esztergom vasútvonal felújítása - másfél év késés után - tavaly fejeződött be és 44 milliárd forintba került. Azon túlmenően, hogy akadtak kivitelezési hiányosságok, a menetidő a vonalon továbbra is másfél óra.
A NIF ugyanebben a Közbeszerzési Értesítőben nyílt tendert hirdetett a Keleti pályaudvar és a Kőbánya felső vasútállomás közötti harmadik vágány tervezésére. A vonal két részből áll, az első 3,1 kilométer a Keletitől a Józsefváros összekötő vágányig tart, a második ettől fut Kőbánya felsőig. Ennek a hosszát nem közli a kiírás.
Az ajánlatok beadási határideje január 19. Az értékelésnél a minőség és az ár is 50-50 súlyszámmal szerepel.