Az európai légtér felszabdaltsága miatt a légiforgalmi szolgáltatások hatékonysága elmarad az Egyesült Államokétól, emiatt a légitársaságok erős nyomást gyakorolnak az Egységes Európai Égbolt (SES) projekt felgyorsításáért - magyarázta Szepessy. Tavaly új szabályozási csomagot adott ki az unió, ebben már mikromenedzsment szinten bele akarnak szólni a navigációs szolgálatok működésébe. Véleménye szerint a tervezett új intézkedések elfogadhatatlanok, mert a kis országok szolgálatainak ellehetetlenülését, nemzeti szuverenitásának csorbulását eredményezhetik, és nem vezetnek a légiforgalmi irányítás költségszintjének csökkenéséhez, mert a nagy országok jóval magasabb egységárakon működnek, mint a kicsik. Készülnek azonban arra, ha mégis elindul az irányító szolgálatok integrációja. Szepessy szerint ezt bizonyos fokig támogatják és egyetértenek a hatékonyság növelésével is.
Emellett a HungaroControl folytatja a három és fél éve elkezdett programját: világszínvonalúvá fejleszti a technikai-technológiai infrastruktúrát, műszaki hátteret és jóval hatékonyabbá teszi a társaság belső működését is. A fontosabb fejlesztések között említette a vezérigazgató az új üzleti folyamatszervezési modell bevezetését a cégen belül, a k+f és szimulációs központ (CRDS), a képzési központ (Entry Point Central) megvalósítását, az új irányító központ és a MATIAS irányító szoftver továbbfejlesztését, a gépek érkezéskori folyamatos süllyesztését lehetővé tevő eljárás (Merge Strip) bevezetését is. Szintén idén indítja el a HungaroControl Koszovó magas légterének irányítását, miután egy nemzetközi pályázaton erre Magyarország és a HungaroControl kapott megbízást a NATO-tól. A tervek szerint áprilisban kezdik el a szolgáltatás nyújtását.
A következő fontos lépés a kényszerhelyzeti toronyirányítás kialakítása, majd a távirányítás teljes megvalósítása. A HungaroControl a saját irányító központjába helyezné át a toronyirányítást is, hogy a tavaly 30 éves épület esetleges üzemzavara esetén is zökkenőmentesenfolytatni lehessen a szolgáltatást. A távirányíthatóság lényege, hogy kameraképeket, valamit a földi mozgásérzékelő radar jeleit a központba viszik és ott egyesítik egy új toronyirányító szoftverben. Az első fázis, amelyben a radarjeleket a kényszerhelyzeti központba vezetik, ez év végén befejeződhet.
A technikai fejlesztések mellett Szepessy kiemelten fontosnak nevezte a cég struktúrájának átszervezését is. Egy tőzsdén jegyzett, blue chip részvénytársaságéhoz hasonló szerkezetet és működési kultúrát vezetnek be. Így hatékonyabban működhet a cég.