A Das Weltauto ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy az autócserék nem hoznak minőségi előrelépést, továbbra is főleg a 10 évnél idősebb járművek forognak.
Az idén a június végéig tartó időszakban 239 496 kocsi került új tulajdonoshoz, megközelítve a 2007-2008-as csúcsidőszakot. Akkor azonban még jóval több fiatal autó volt a piacon, és a vásárlások mindössze 34 százalékában volt 10 évnél idősebb a jármű. Mára ez az arány megváltozott: 2014-ben az eladott gépjárművek 64 százalékának kora meghaladta a 10 évet, és mindössze 12 százalékban döntöttek 5 évnél fiatalabb autó mellett. A magyarországi autópark fiatalodását nem segíti az újautó-eladások alacsony szintje, valamint a külföldről beérkező idős autók áradata sem.
A használtautó-import ugyanis az első hat hónap során tovább emelkedett: amíg tavaly 30 439 gépkocsit hoztak Magyarországra, addig az idén már 44 115 érkezett be, ami 44,9 százalékos növekedés. A használtan forgalomba helyezett autók 60 százaléka öregebb volt 10 évnél.
Frank György, a Das Weltauto márkaigazgatója szerint szigorítani kellene a külföldi használt autók forgalomba helyezését a közlekedők és a környezet megóvása érdekében is.
Az első hat hónapban a használt járművek piacán Magyarországon az alsó-középkategóriás kocsik voltak a legkeresettebbek (76 620 autó), a kisautókkal (64 568 darab) együtt ez a két kategória adta az átírások 59 százalékát. A felső-középkategóriás autók iránt is nagy volt az érdeklődés, 37 035 gépjármű cserélt gazdát ebben a szegmensben. Sportautóból 4008 tulajdonosváltás történt, emellett 1644 luxusautót értékesítettek másodkézből.