Ma még nem látni, hogy mikor szállhat fel a Sólyom Airways első gépe. Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke ugyanis azt mondta egy mai sajtóbeszélgetésen, hogy nem látni, hol lesz az az időpont, amikor kiadhatják a működési engedélyt. A légitársaság május végén nyújtotta be az ehhez szükséges első dokumentumot, de az érdemi engedélyeztetés július közepén kezdődött el. A hatóságnak - normál esetben - kilencven napja van arra, hogy kiadja az engedélyt, itt azonban rendre hiánypótlást kell kérniük, s ma már szinte napi kapcsolatban vannak a céggel.
Az NKH engedélye a feltétele annak, hogy a cég ennek birtokában nemzetközi légügyi szervezethez , az IATA-hoz forduljon a szükséges kódért. A cég ezt követően kezdheti meg a jegyek értékesítését, ehhez azonban ismerni kellene a légitársaság menetrendjét. A Sólyom azonban ezt még nem terjesztette a hatóság elé.
A Sólyom vezetői korábban azt közölték, hogy augusztus vagy szeptemberben lehet majd jegyeket kapni járataikra. Az NKH engedélyéhez a hatóságnak látnia kellene a cég vezető tisztségviselőit is. Ezt májustól kérték a cégtől, de csak most kezdődik el a meghallgatásuk.
A Sólyom időnként előrerohant a kommunikációjával - mondta Győri. A cég júliusi, nemzetközi sajtótájékoztatója után az Európai Bizottság rendre tájékoztatást kér a hatóságtól a Sólyom kapcsán. A cég kommunikációja nincs teljesen összhangban a befektetőkkel kapcsolatban sem, pontosabban azzal, amit a hatóság tud erről. A Sólyom korábban azt közölte, hogy idővel közel-keleti befektetők szereznek tulajdont a légitársaságban. Ma tehát még nem látszik, hogy miként alakul a Sólyom jövője, Győri azt sem zárja ki, hogy sikeres lehet, amit azért is szeretne az elnök, mert még ma is körülbelül 50 pilóta és 100 egykori Malév-légiutas kísérő nem talált munkát.
Győri szerint Magyarországon elférne két vagy több légitársaság (Ausztriában például hat van), ez azonban egy nagyon tőkeigényes iparág. Egy Malév flottájú cég működtetéshez záros határidőn belül 50-60 milliárd forintra van szükség. A sólyom korábban azt közölte, hogy hat géppel indulna,de még az idén ez 12-re nőne, idővel pedig 50-60 gépet működtetne.
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Nem sokat ér az emelés, alig pár hónapig húznák ki a nyugdíjasok
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen