A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Ryanair Limited (Ryanair) fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a kedvezményes repülőjegyeket népszerűsítő kampányában valótlan tájékoztatást adott a fogyasztóknak, illetve legfontosabb szerződéses feltételeit nem tette magyarul is hozzáférhetővé. (Képünkön Michael O'Leary, a Ryanair alapító-tulajdonosa.)
A GVH kiadott közleménye szerint a Ryanair a Malév csődjét követően, 2012. február 3. és 29. között különböző kommunikációs felületeken (televíziós és rádió reklámokban, újságokban, honlapján) megjelent tájékoztatásaiban kedvezményes áron kínálta repülőjegyeit. A GVH megállapította, hogy a vállalkozás a tájékoztatásaiban nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlással járó, a fogyasztók által jellemzően fizetendő járulékos költségekre (azaz az ún. foglalási adminisztrációs díjra). Egyes reklámokban ugyanis ez a díj nem vagy a fogyasztók által nem észlelhető módon került feltüntetésre, míg más hirdetésekben megjelent ugyan a foglalási adminisztrációs díj fizetésének kötelezettsége, azonban a ténylegesen felszámított mértéknél alacsonyabb összeggel. A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, hogy a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úti cél esetében igénybe vehetők, mivel a kedvezményes jegyeket csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott úti célra lehetett igénybe venni.
A bírság meghatározásánál a GVH súlyosbító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a Ryanair már korábban is tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást. Enyhítő körülménynek minősült ugyanakkor, hogy a fogyasztókat nem érte jelentős kár, hiszen az előzőektől függetlenül is igen alacsony árak ellenében repülhettek a Ryanairrel, továbbá az is, hogy a vállalkozás később önként módosított
tájékoztatási gyakorlatán.
A GVH ugyancsak tisztességtelennek találta a Ryanair azon gyakorlatát, hogy bár a magyar fogyasztókat megcélzó hirdetéseit magyar nyelven tette közzé a magyarországi elektronikus és nyomtatott sajtóban, szolgáltatásának legfontosabb feltételeit (így például az indulási időpontok változtatásának jogát vagy a repülőtéri illetékek változása esetén a különbség fogyasztókra történő áthárítását) 2012. március 29-ig nem tette magyarul is hozzáférhetővé sem a reklámokban, sem honlapján, sem az általános szerződési feltételek részeként, sem egyéb formában. Ezen magatartást azonban a GVH nem szankcionálta bírsággal, mivel a vállalkozás 2012. március 30-án teljes honlapját (s ennek keretében az utazási feltételeket is) önként elérhetővé tette magyar nyelven is, valamint a köztes időszakban díjmódosításra nem került sor.