A Filmalap szakmai napot tartott, amelyen többek közt ismertette az új forgalmazási támogatását, ennek célja, hogy a magyar filmek hazai nézettségét számottevően növeljék - közölte a Magyar Nemzeti Filmalap.
Az új forgalmazási támogatásra a hazai forgalmazók pályázhatnak. Újítás az, hogy a Filmalap a forgalmazók által a marketing költésekre fordítandó összegek növelésére pályázati úton jelentős és vissza nem térítendő támogatást tesz elérhetővé - írják a közleményben. Attól függően, hogy a forgalmazó mennyit fordít egy Filmalap támogatással készült magyar film vagy koprodukció hazai mozibemutatójára, a Filmalap az adott összeg többszörösével is támogathatja egy film kampányát a forgalmazási koncepció és költségterv ismeretében.
A támogatás feltételeit a filmelőállítók, azaz a producerek, a forgalmazók és a Filmalap között háromoldalú szerződések fogják rögzíteni. A szerződéseket már a tervezett mozibemutató előtt 6 hónappal aláírják, hogy átgondolt, hosszú kifutású és célravezető kampányok valósulhassanak meg.
Az új forgalmazási támogatás mellett a Filmalap korábbi támogatásai is rendelkezésre állnak a producerek számára: a filmek összköltségvetésébe beépített és jelenleg 10 millió forint értékben maximált gyártás során felmerülő marketing költségek, melyek többek között a forgatási fotózásra, sajtó-kommunikációra, a teaserekre és előzetesekre fordítandók. Változatlanul elérhetőek lesznek a producerek számára a Filmalap által biztosított tesztvetítések és eredményeik elemzése, valamint a tv szpotok a vezető hazai kereskedelmi csatornákon, továbbá a marketing pályázat, mely visszatérítendő támogatás formájában vehető igénybe - olvasható a közleményben.