− Meglepő, hogy a Facebookon is elérhető képekkel, lájkokkal, éppen úgy, mint bárki más. Miért tette fel magát, hiszen a tehetős emberek közül szinte senkit sem találni ezen a közösségi oldalon?
− Nincs ebben semmi különös. Az lenne a furcsa, ha egy olyan ember, aki a világhálóhoz kötődik, és részben annak köszönheti üzleti sikereit, nem lenne fent az egyik legnagyobb közösségi oldalon. Ez jelenti számomra a világgal való állandó kapcsolatot, a mobiltelefonom ugyanis általában le van halkítva. A laptopom viszont állandóan be van kapcsolva, mert ezen dolgozom itthon és külföldön is. A Facebook egy pluszkapcsolatot jelent a környezetemmel, ott tudnak nekem üzenni.
A 100 leggazdagabb 2013 kiadvány - amelyben ez az interjú is olvasható - kedvezménnyel itt rendelhető meg.
− Válaszol is ezekre?
− Minden üzenetre, megkeresésre igyekszem válaszolni, ha időm engedi.
− A napokban olvastam két önnek írt üzenetet. Mindkettő egy-egy kérdést fogalmazott meg. Mikor lesz a Time magazin címlapján? − kérdezte egy hölgy, majd egy másik: Mikor lesz a Forbes magazin címlapján? Melyiken szeretne szerepelni?
− Szerencsére ezekbe a lapokba nem egyéni "igény" szerint lehet bekerülni, hanem valamilyen elért teljesítmény alapján. Tehát ha mindenképpen választanom kell az elért eredményeim alapján, akkor inkább a Time-nak örülnék.
− Azt gondoltam, hogy a Forbes-t választja. Miért inkább a Time?
− Mert az izgalmasabb és szakmai értékítélet lenne. Azt teszik ki az első oldalra, akinek a munkája, teljesítménye az adott évben kiemelkedő hatással volt a világra. Valamilyen érdekes dolgot csinál, valamivel bizonyít. Ráadásul mindenkinek megadják a lehetőséget erre. 2006-ban a Time szerint mindenki az év embere volt. A magazin borítóján, a kép helyén egy tükröződő felület volt, így aki ránézett, önmagát látta. A Forbes ellenben kizárólag a pénzről szól. Arról, amit megkerestél valamilyen üzlettel.
− Hát éppen elég nagy durranás lenne az, ha a Docler Holding részvényei megjelennének a New York-i tőzsdén. Régóta hallani, hogy ezt meg is lépik. Mikor?
− A cél valóban a tőzsdére jutás, ezért dolgozunk, de nem akarunk mindenáron a Nasdaqra kerülni.
− A Docler az elmúlt évben sorra vásárolt fel cégeket, miközben az alaptevékenységet jelentő internetes szolgáltatások palettája is jócskán bővült. A bevételek jelentős részét azonban a hírek szerint ma is a livejasmin.com felnőtt-tartalom-szolgáltató adja. Százalékban ez mennyit tesz ki?
− Megközelítőleg 85-90 százalékot. Ez a százalékos arány ugyanakkor folyamatosan változik, mert a többi üzletág is megfelelően erősödik.
− Többek között ipari szolgáltatót is felvásároltak. Ezekről is ön dönt?
− A befektetéseket és a felvásárlásokat egy külön erre létrehozott szakmai csapat, a Docler Investments végzi. Mellettük, a közreműködésükkel további két kockázati tőkebefektetéssel foglalkozó cégbe társultunk, és a befektetéseket velük együtt valósítjuk meg. A végső szót én mondom ki, a szakmai indokok alapján.
− Nem is érdekli, hogy a megvett cégek mit érnek el?
− Dehogynem. A befektetések viszont a pénzről szólnak, és engem elsősorban nem ez motivál. Működjenek jól, erősödjenek meg, hozzanak hasznot, mindez nem lehet kérdés, ám ami igazán érdekel, hogy sikerül-e maradandó, minőségi produktumot alkotniuk.
− Emocionális, tehát hidegen hagyják a cégfelvásárlások.
− Teljesen. Ami érdekel, az a teljesen kezdő cégek, a start-up vállalkozások világa. Ezeket főleg fiatalok indítják, ezért lendületesek, frissek új megközelítéseket tükröznek. Ezért érdekelnek.
− Szavaiból azt veszem ki, hogy az ilyen cégeknél nem igazán érdekli a haszon, a profit, sokkal inkább az, hogy érzelmileg azonosuljon velük.
− Megbecsülöm azt a pénzt és tisztelem azt a fáradságot, amiért a portfóliócégeink megdolgoznak, de nem a profit az elsődleges. A cégcsoport bevételét megtermelik a felnőtt-tartalom-szolgáltatók, ezért nálunk a felvásárolt cégeknek hosszabb idejük van a bizonyításra. Ha valami közel áll hozzám, akkor megcsinálom, még akkor is, ha egy darabig veszteséges lesz.
− Ilyen lesz az Andrássy úton megnyitás előtt álló Il Bacio di Stile néven futó luxusáruház is?
− Pontosan. A most tavasszal nyíló áruház saját tulajdonunkban lévő épületben működik majd, étteremmel, bárral és kávézóval. Nem elsősorban az érdekel, hogy nagy nyereséget hoz-e vagy sem, hanem az, hogy egyedi, nívós, Magyarországon egyedülálló lesz-e.
− Azért ez luxus, nem gondolja?
− Igen, az, de jó néhány olyan tervem volt és van, ami ennek számít. Az egész cégcsoportot úgy építettem fel, hogy a minőségi szolgáltatás nyújtása vezérelt és nem a meggazdagodás. Itt, a Docler-székházban például szélesek, levegősek a folyosók. A tervezők figyelmeztettek is, hogy ilyen sok kihasználatlan területet luxus meghagyni egy irodaházban. Nekem tetszett, és az hiszem, az itt dolgozók is szeretik, ami talán kihatással van a teljesítményükre is.
− Nem biztos, hogy megéri budapesti hotelt is venni, hiszen tuti ráfizetéses és soha nem térül meg. Mégis megvette a Normafa Hotelt.
− Nem mondanám, hogy hotelt üzemeltetni biztos ráfizetést jelent, de az igaz, hogy ebben a döntésben is más volt a motiváció. Havonta több alkalommal vannak céges tréningjeink, amelyek számára eddig különböző helyszíneket béreltünk. Éppen egy ilyen tréningünk volt a Normafa Hotelban, amikor egy viccelődéssel kezdődött beszélgetésből komoly üzleti tárgyalás lett, majd végül a cégcsoporté lett a szálloda. Azóta az összes tréningünket ott tartjuk, de az épület a fennmaradó időszakban normál hotelként működik. Remélem, azóta sokkal jobb szolgáltatások nyújt.
− Úgy hírlik, a filmiparba is belevágott. Producerként milyen filmeket finanszíroz?
− Mozifilmeket gyártunk Magyarországon és az Egyesült Államokban. Idén öt-hat filmet készítünk és leforgatunk egy kizárólag magyar filmet is. Ne hollywoodi, színvonal nélküli filmekre gondoljon, mert ilyet nem szeretnék csinálni. Egyenként tízmillió dollár alatti költségvetéssel készülő jó filmeket gyártunk − ezek közül egy, a Magyarországon forgatott Open Grave már idén tavasszal a mozikba kerül az USA-ban.
− A magyar népmesék című filmsorozatot még csak finanszírozta, de gondolom, ezekbe a filmekbe komolyan beleszól. Ön választja ki a témát és a forgatókönyvet is?
− Van beleszólásom, de a munkát magyar szakmai stáb végzi. Őket egészítik ki a külső helyszíneken felvett, helyi szakemberek. Minden forgatókönyvet elolvasok, és ha nem tetszik, várom, hogy meggyőzzenek. A filmgyártásra létrehozott Docler Entertainment fogja össze a szakmai munkát.
− Tavaly nyilvánosságra került, hogy közel száz szervezetet, sportklubot, akciót támogatnak összesen több mint egymilliárd forinttal. Ebben is ön dönt?
− Van, amiben én, de az esetek döntő többségében egy külön osztály értékeli a beérkező támogatási kérelmeket. Egymilliárd forint komoly összeg, de sajnos nagyon sok jogos igényből kell választani. Az elmúlt években mindig sikerült növelnünk a támogatásra fordítható keretet.
− Nem titkolja, hogy 13 milliárd forint adózott eredmény és a felvett osztalék után ön fizette 2011-ben a legtöbb személyi jövedelemadót...
− ... és várhatóan ez idén sem változik. Minden forintot itthon adózom le, és ezzel, úgy tűnik, a kevesek közé tartozom. A cégcsoport egyik vállalata a 41. legnagyobb adózó Magyarországon. Leányvállalatainkkal együtt már ezer feletti munkavállalónk van és az elmúlt években egyetlen forint munkahely-teremtési hozzájárulást vagy pályázati pénzt nem
igényeltünk és nem is kaptunk. Nagyon sokra tartom a 100 leggazdagabb magyar kiadványt, és az itt közölt rangsort, de érdemes lenne egyszer egy olyan listát is összeállítani, amely a magyar milliárdosok által befizetett személyi jövedelemadó alapján rangsorol.