Jelenleg összesen 19 544 általános élelmiszerbolt működik az országban, így mivel tavaly 19 569 volt, elmondható, hogy megállt az élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése - jelentette a Nielsen. Idén, az előző évektől eltérően már nem csökkent a 200 négyzetméteres, illetve ennél kisebb üzletek arányszáma, így továbbra is az összes bolt 89 százalékát teszik ki: az 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből 11 ezer 111, az 51-200 négyzetméteresekből pedig 6294 egység működött a felmérés szerint.
Egy év alatt néggyel több hipermarketet számoltak a Nielsen szakemberei, így 170-re bővült a számul, míg a 21 új diszkontnak köszönhetően már 488 ilyen egység van Magyarországon. Ezzel egyidőben szupermarketből héttel kevesebb, 574 lett.
A felmérés során a 8756 általános élelmiszerbolt mellett többek között 2100 kenyeret, péksüteményt, tejet és tejterméket kínáló, 1393 zöldség-gyümölcs, 1471 állateledel, 750 palackozott ital szaküzletet; 926 benzinkút shopot; élelmiszert is árusító 1700 trafikot, újságost, lottózót és ajándékboltot, 1645 gyógyszertárat, továbbá 2900 vegyiáru szaküzletet; 240 Cash & Carry egységet regisztráltak.
Ami az általános élelmiszerüzletek súlyát illet: a Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport forgalma 2011. december-2012. május során mintegy 665 milliárd forint, és azon belül továbbra is stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 8, illetve 9 százalékkal. Javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra, féléves összehasonlításban.