Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében finanszírozott projekt keretében - egyebek mellett - átépítik a szerencsi transzformátor állomást, három helyen a mozgáskorlátozottak igényéhez igazítják a peron szintjét, 27 váltót számítógéppel vezérelt villamos fűtéssel látnak el, Dominó 55 rendszerű biztosító berendezést építenek ki, amelyet központi forgalomirányító központból vezérelnek.
A kiírás kitér arra is, hogy a MÁV Zrt. a vasútvonal egyes szakaszait saját forrásból már felújította, illetve megkezdte az felújítás előkészítését. Így átépült a Mezőzombor - Bodrogkeresztúr, és a Bodrogkeresztúr - Olaszliszka - Tolcsva állomások közötti szakasz. Az Olaszliszka - Tolcsva - Sárospatak állomásközök átépítése folyamatban van, a befejezés 2017 első negyedévében várható. Ez nem része a mostani közbeszerzésnek..
Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasút villamosítási és vasútépítési munkákból legalább nettó 15 milliárd forint árbevétele származott. Referenciaként pedig be kell mutatni - egyebek mellett - legalább 5500 vágányfolyóméter építését.
Az ajánlatok benyújtási határideje jövő év január kilencedike. Az értékelésnél az ár és a minőségi kritériumok egyaránt 50-50 súlyszámmal esnek latba.