A lap szerint eldőlt, mely vasútfelújítási munkák megvalósulását támogatná a kormány még ebben az európai uniós költségvetési időszakban, így valamennyi európai uniós pénzt felhasználhatja. A 2007 és 2013 közötti időszakban 600 milliárd forintot hívhat le Magyarország.
A Magyar Hírlap információi szerint a vasúti csomagba bekerülhet a Szolnok-Szajol vasútvonal átépítése és a dél-balatoni vasútvonal felújítása is. A fejlesztések 2015-ig fejeződnének be.
Apró szépséghiba, hogy az Európában szabványos biztosítóberendezések kiépítéséhez szükséges rádiókommunikációs hálózat fejlesztése el sem kezdődött. Így hiába lehetne az új pályákon óránként százhatvannal száguldani, nincs ehhez igazodó biztosítóberendezés, és a MÁV kevés ilyen tempóra alkalmas járművel rendelkezik - jegyzi meg a lap.