A Budapesti Közlekedési Zrt. által kiírt tender a Kelenföldi pályaudvar környékének rendezését jelenti, a pályaudvar nyugati kijáratát, valamint az M1-M7 autópálya bevezető szakaszán egy módosított csomópontot foglal magában.
A 4-es metró megvalósítása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, a Közlekedés Operatív Programban (KÖZOP) kiemelt prioritást élvez. A projekt a "Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése" című fejezet része. A főváros 2008. májusában nyújtott be támogatási kérelmet a Kohéziós Alaphoz. Az Európai Bizottság 2009. szeptemberében hozott határozatot a projekt - Budapest Kelenföld - Budapest Keleti pályaudvar közti - első szakaszának támogatásáról.
A Swietelsky legolcsóbb ajánlattevőként nyerte meg a tendert. Ajánlatot tett még az SCC Kelenföld 2014 Konzorcium. Ennek vezetője a Magyar Bau Holding Zrt., tagjai pedig a Colas Alterra Zrt., továbbá a Colas Út Zrt.
Az M1-M7 Konzorcium vezetője a Hídépítő Zrt., tagjai pedig az A-Híd Építő Zrt., továbbá a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt.
Ajánlatot tett a DSD Konzorcium is, amelynek vezetője a Dömper Kft., tagjai pedig a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft.