A magyar tulajdonú VT Transman 150 (75 szóló és 75 csuklós) Mercedes Citaróval nyerte el a tendert, az eredményhirdetés október közepén várható. Ha ősszel alá tudják írni a szerződést, akkor tavasztól havonta ötven új busz érkezik Budapestre, a járművek főként a belvárosban, illetve Újpesten, Kelet-Pesten és Észak-Budán állnak majd forgalomba. A döntést a BKV igazgatósága egyhangúlag hozta meg, míg a BKK igazgatósága 4 támogató szavazattal 1 ellenében fogadta el a határozatot.

A BKV egyes szakszervezetei korábban megkérdőjelezték, hogy az alvállalkozó általi üzemeltetés olcsóbb-e, mintha a BKV vesz és üzemeltet új buszokat. A múlt héten az MTI birtokába került belső gazdaságossági vizsgálat azonban kimutatta: egyértelműen kedvezőbb, tervezhetőbb és biztosabb a vállalkozói új buszok bevonása a BKV egyes autóbusz-vonalain, mintha a BKV szerez be új buszokat, vagy felújítják a régi Ikarusokat.

A dokumentum összegzése szerint a használt, túlnyomórészt Ikarus 260 és Ikarus 280 típusokból álló flotta további üzemeltetése felújítás után sem jelenthet tényleges alternatívát, használt járműbeszerzés pedig ekkora tételben nem reális lehetőség.

Az összegzés ismerteti, hogy a vállalkozói új buszok körülbelül 8,2 milliárd forintba kerülnének évente, ehhez képest a BKV általi beszerzés és üzemeltetés évente körülbelül 9,5 milliárd forint lenne, a BKV régi buszainak üzemeltetése, a "toldozás-foldozás" körülbelül 7,3 milliárd forintot emésztene fel, ugyanakkor a műszaki üzembiztonság nagyon rossz.