Az új személyautók piacán a céges vásárlók vannak többségben és ez vélhetően idén sem fog nagy mértékben változni.

A GKI felmérése szerint a céges gépjárművásárlásokat 50 százalékban saját forrásból valósítják meg, ugyanakkor népszerű konstrukció a lízing is, amely a teljes beszerzési volumen 40 százalékát teheti ki. A maradékot hitelből fedeznék a cégek. A lízing népszerűsége mögött részben az áll, hogy ez a Növekedési Hitelprogram egyik kedvezményezett területe így a lízingcégek jó feltételeket tudnak kínálni.

A lízing gépjármű-finanszírozásban betöltött kiemelkedő szerepét jól mutatja az is, hogy a vállalkozások negyede csak lízing konstrukciót használna ezen beszerzések esetében, s további 12 százalékuk is a beruházott érték több mint felét fedezné így. A cégek 8 százaléka esetében a lízing és az egyéb finanszírozási források megoszlása a tervek szerint fele-fele lenne. Ugyanakkor a vállalatok fele jelenleg nem gondol arra, hogy gépjármű-beszerzéseit lízing segítségével is megvalósíthatná.

Mi lesz az NHP kivezetése után?

A Növekedési hitelprogram (NHP) 2016-ban megkezdődő kivezetése következtében a lízing finanszírozása is új, piaci alapokra helyeződik. Emiatt kérdéses, hogy az autóbeszerzések tervezett arányai valóban fennmaradnak-e. Mivel azonban a lízing számviteli előnyei megmaradnak, a lízingpiac minden bizonnyal 2016-ban is növekedésre lesz képes a GKI szerint.