Értékben nyolc százalékkal nőtt az izzadásgátló termékek forgalma a hazai kiskereskedelemben 2018. május és 2019 áprilisa között: 13 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok - írta a Nielsen piackutató. Ez húsz és fél millió darab terméket jelent, öt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
Budapest és környéke élen jár a verejtékezés elleni küzdelemben, a forgalom - mind értékben, mind darabszámban - több mint harmada itt realizálódik.
A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát. A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (mintegy 50 százalék), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ez a három termékfajta teszi ki a teljes forgalom 92 százalékát értékben. "Futottak még" kategóriába tartoznak még a gél és krém alapú izzadásgátlók.
A magyar fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.
Egyre több izzadásgátló termék fogy - mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. Az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada. Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.