A 280 forintos kilométerárral számolva ez 700 ezer forint bevételt jelent. Ezzel szemben áll a körülbelül 300-350 ezer forintos havi költség, amelyből az egyik legnagyobb tétel az egyre olvadó üzemanyagár, a tagdíj és a közteher. A vállalkozónak egyéb - nem rendszeres - kiadásaik is vannak a taxizással kapcsolatban, mint például a taxaméter vagy a bankkártya-leolvasó beszerzése, illetve a jármű fenntartási költsége.
Ezeket is figyelembe véve a Budapesten dolgozó körülbelül mintegy ötezer taxis - akik közül körülbelül kétezer alkalmazottként dolgozik - havi 300 ezer forint körüli jövedelemhez juthat. Ezt a biztos bevételt, illetve piacot igyekeznek megvédeni az 1200 gépkocsivezetőt alkalmazó Ubertől - írta a lap.
Kapcsolódó
A két csoportnak nagyságrendileg eltérőek a költségeik, és nehezebben deríthető fel, hogy egy-egy uberező mekkora bevételhez jut, de vélhetően a taxisoknál kevesebb pénzt rak zsebbe, hiszen nem "fő tevékenységként" fuvaroznak.
Az Uber semmilyen jogszabálynak nem felel meg, sofőrjeik nem fizetnek adót, ezzel éves szinten hárommilliárdos bevételtől fosztják meg a büdzsét - érvel Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.
Legolvasottabb
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Zelenszkij tanácsadója elárulta, mely európai országok küldenének katonákat Ukrajnába
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet