A magyarországi élelmiszer-kiskereskedő bolthálózatok az éves árbevételük 27-35 százalékát az október-decemberi időszakban érik el - írja a Világgazdaság. A Tescónál arról számoltak be, hogy az egész éves értékesítés csaknem harmadát adja ez az időszak. A figurás édességek, a játékok, a ruhák, a szépségápolási cikkek és az alkoholos áruk a slágertermékek.
A Spar az éves eladások 27 százalékát várja a negyedik negyedévtől, a cégnél arra számítanak, hogy továbbra is népszerűek lesznek a játékkonzolok és a tévékészülékek. Az ünnepekre jellemző választék itt a 41. héttől, azaz október második hetétől érhető el.
A CBA-nál az éves árbevétel hozzávetőleg 30-35 százalékát hozza az október-december. A Lidl is 30 százalékos negyedik negyedéves értékesítési részarányról nyilatkozott, a tényleges ünnepi időszak a hálózatukban november közepén kezdődik.
Az Auchan beszámolója szerint a negyedik negyedévben a havi átlagos forgalom akár a korábbiak harmadával is megugorhat. A fűtési szezon termékeit és a téli autóápolási eszközöket is sokan keresik.
Az Aldinál a karácsonyi termékek egy része már szeptember közepe óta elérhető. A cégek részmunkaidős, rugalmas foglalkoztatással igyekeznek biztosítani a vevők kiszolgálásához szükséges munkaerőt.
A fotó forrása: Josep Lago/AFP