Idén az első hét hónapban - a tavalyi év hasonló időszakához képest - egyharmaddal visszaesett az állami hirdetők listaáron számolt reklámköltése - írja a Világgazdaság. Ennek a 36 százalékos csökkenésnek a hátterében feltehetőleg az áll, hogy változott az állami reklámértékesítés stratégiája, és nyár közepéig még nem volt látható jele az időközben felállított Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) működésének.
A visszaesés nagy vesztese a kormány volt lieblingje, Simicska István reklámbirodalma lett: ide 77 százalékkal kevesebb állami reklámpénz áramlott az idei év első hét hónapjában. Egy évvel korábban a listaáron számolt 19,9 milliárd forintos állami reklámbüdzséből még 36 százalékot hasítottak ki Simicska médiacégei, az idei 13,8 milliárdos állami büdzséből viszont már csak 12 százalékot.