A szeptemberben indult Ü: üzletet ide! program keretében bárki szavazhat egy online térképen, hogy milyen üzletet, szolgáltatást látna szívesen a közvetlen közelében.
A szavazatok szerint az emberek elsősorban élelmiszerüzletet szeretnének a szomszédságukban, a második helyen pedig a szabadidős szolgáltatások, míg harmadikként a szaküzletek - egyebek közt a drogériák, ruházati üzletek vagy barkácsboltok - végeztek. Országos szinten nézve a szavazók 30 százaléka látna szívesen élelmiszerboltot a lakása közelében, míg Budapesten 37 százalékuk. Az élelmiszerüzlet kategóriában legtöbben a vegyesboltot és a pékséget helyezik előtérbe.
A fővárosiak 16 százaléka szeretné, ha a lakása, háza közelében lenne valamilyen vendéglátóhely, szemben az országos 14 százalékkal. A vendéglátás esetében az éttermek, cukrászdák, kávézók hiánya szembetűnő, ezzel szemben a sörözők és a bárok nem voltak annyira népszerűek a szavazók körében. Pest megyében, Észak-Magyarországon, Dél-Alföldön és a Dél-Dunántúlon a szabadidős és utazással kapcsolatos szolgáltatásokra lenne az országos átlagnál nagyobb szükség.
Szintén az átlagosnál nagyobb kereslet mutatkozik a szaküzletek iránt az észak-alföldi, a dél-alföldi, a nyugat-dunántúli és a dél-dunántúli régióban. E helyeken leginkább drogériákra, ruházati üzletekre és barkácsboltokra van igény.
Szabadidős lehetőségként leginkább fitneszteremre, wellness-létesítményre, uszodára vágynak az emberek, országosan a fitnesztermek a harmadik legnépszerűbb kérésnek bizonyultak a vegyesboltok és a pékségek után.
A banknak is használ
A pénzintézet felmérése szerint a program a kkv-k hitelezését is támogatja, hiszen idén nőtt a hitelfelvételi kedvük ezeknek a cégeknek, részben az alacsony kamatoknak és a jegybanki hitelprogramnak köszönhetően. A bank az idei év első 9 hónapjában 4,5 milliárd forinttal növelte a kkv-hitelállományát, ami éves szinten 14 százalékos növekedésnek felel meg. Szeptember végén a kkv-k hitelállománya a K&H-nál meghaladta a 34 milliárd forintot.