Az online kutatása alapján idén tarolt a Black Friday: csaknem 2,1 millióan vásároltak az akciók időtartama alatt, közülük 800 ezren csak ilyen akciót hirdető webáruház honlapján (akár akciós, akár normál áron); 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.
Ez az akciós nap már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51 százalék) ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.
A Black Friday top-5 (web)áruháza idén abc-sorrendben: az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt - ezekben vásárolt saját bevallása szerint a legtöbb felnőtt internetező a kedvezményes időszakban.
A termékkategóriák közül fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21 százalék) és a ruházat, sportruházat (21 százalék), illetve a számítástechnikai eszközök és a háztartási gépek, konyhafelszerelés (20-20 százalék). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16 százalék) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15 százalék).
A Black Friday akciók során - akár online, akár offline - a vásárlók 35 százaléka 10 ezer forint alatt, 49 százaléka 10-50 ezer forint között, 16 százalék pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.
Az online vásárolt termékek kiszállítását illetően a Black Friday során is a futárszolgálat volt a favorit, mint az e-kereskedelemben általában is idehaza - ezúttal 78 százalék választotta ezt az átvételi módot. Személyesen az üzletben 18 százalék, személyzettel rendelkező átvételi ponton 15 százalék, postai kiszállítással 6 százalék, csomagautomatánál pedig 5 százalék vette át az általa megrendelt termékeket (több választ is meg lehetett jelölni a kérdésben).
Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak: 36 százalék online banki rendszeren keresztül, 12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.