A bejelentés szerint december 24-ével bezárólag az utalványok 92,5 százalékának kézbesítési kísérletét végezte el a Magyar Posta. Majd december 30-ával bezárólag pedig a fennmaradó utalványok kézbesítését is elvégezte.
Az át nem vett küldemények a címhez tartozó letéti postákra kerültek, amelyek átvételére 10 munkanap áll rendelkezésre.
A gyorsabb ügyintézés érdekében azokon a postákon, ahol a forgalom indokolta és a posta belső kialakítása lehetővé tette, dedikáltan az Erzsébet-utalványok átvételére szolgáló ablakok álltak az ügyfelek rendelkezésére - olvasható a cég közleményében.
November 29-én az Idősek Tanácsa ülésén jelentette be Orbán Viktor kormányfő, hogy még az idén minden nyugdíjas kap 10 ezer forintnyi Erzsébet-utalványt a kormánytól. A kézbesítésről vita alakult ki, de végül a juttatásról rendelkező kormányrendelet a Magyar Postára bízta a feladatot.
Probléma akkor van, ha a tíz munkanap alatt sem sikerül a nyugdíjasnak átvennie az utalványt és az azt kísérő miniszterelnöki levelet, mert például kórházban vagy külföldön tartózkodik. A kormányrendelet szerint a postai kézbesítés eredménytelensége esetén az ismételt kiküldés iránti kérelmet az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság Nyugdíjfolyósító Igazgatóságánál kell előterjeszteni. A kérelem benyújtásának jogvesztő határideje 2017. február 28., azaz utána már nem is lehet hozzájutni a tízezer forint értékű Erzsébet-utalványhoz.
A Nyugdíjfolyósító Igazgatósághoz az alábbi elérhetőségeken lehet fordulni: a 06-80-204-884 zöld számon vagy emailben a nyufig@onyf.hu címen. A kormányzati ügyfélvonal 1818, a kormányzati ügyfélvonal külföldről: +36 (1) 550-1858 - olvasható az ONYF honlapján.