A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) által frissen publikált televíziós gyorsjelentés szerint az Antenna Hungária fizetős Mindig TV Extra szolgáltatásának előfizetői bázisa tavaly decemberre éves szinten mintegy 12 százalékkal, 86600 háztartásról 76600 háztartásra apadt, ezzel a szolgáltatás a tavalyi évben eddigi fennállása óta legnagyobb veszteségét könyvelte el - írja a szakportál, amely szerint azt nem lehet tudni, hogy az ingyenes szolgáltatást hány háztartásban használják még.
A folyamat azért meglepő, mert tavaly megtörtént a második digitális átállás az Antenna Hungária szolgáltatásában: tíz lépcsőben technológiaváltás és sávátrendezés történt, az új, DVB-T2 HEVC kompatibilis dekódert vagy új kártyát biztosítottak az ügyfeleknek. Ez az óvatos becslések szerint is beszerzési áron legalább nettó 500-750 millió forintjába került a szolgáltatónak.
Az előfizetők lemorzsolódásának oka - a HWSW szerint - részben talán az lehet, hogy a Mindig TV ügyfeleknek a rosszul ütemezett váltás miatt többször is újra kellett hangolnia a tévéjét. A szolgáltató által ingyenesen rendelkezésre
2020-ban nem lett számottevően több tévéelőfizetés Magyarországon (a 2019 végi 3,572 millió után 3,593 millióra becsüli a tavalyi piacot az NMHH). A vezetékes előfizetések száma a 7 legnagyobb szolgáltatónál egy év alatt 75 ezerrel, a digitális vezetékes szolgáltatásoké pedig nagyjából 100 ezerrel nőtt. A platformfüggetlen piacvezető Telekom előnye nőtt, így az összes előfizetés 32,4 százaléka tartozik a szolgáltatóhoz, 28,2 százaléka a Digihez és 18 százaléka a Vodafone-hoz.