A brit Tesco a héten tette közzé a csoportszintű eredményeit, ezek szerint a 2016/2017-es üzleti év első felében - február és augusztus között - az vállalat árbevétele 3,3 százalékkal 24,4 milliárd fontra (8564 milliárd forint) nőtt, az operatív - egyszeri tételek nélküli - nyereség pedig 60 százalékkal 596 millió fontra (211 milliárd forint) gyarapodott.
A beszámolóból az is kiderül, hogyan teljesített a magyar, a cseh és a lengyel leányvállalat a szóban forgó időszakban. A magyar Tesco adó nélküli árbevétele angol fontban 757 millió forintra rúgott, ez forintban számolva 294 milliárd forintot tett ki. Ezzel párhuzamosan a csehországi Tesco 617 angol fontos (240 milliárd forintos) bevételt ért el, a lengyelországi leányvállalat pedig közel 1 milliárd angol fontot (387 milliárd forintot) termelt.
Így szerepeltek a régiós Tesco-leányok (a 2016/2017-es üzleti év első felében)
Egy boltra jutó átlagos árbevétel | Egy négyzetméterre jutó átlagos árbevétel | |
Magyarország | 1,41 milliárd forint | 456 ezer forint |
Csehország | 1,2 milliárd forint | 470 ezer forint |
Lengyelország | 885 millió forint | 431 ezer forint |
Forrás: Tesco, Buksza-számítás
Egy az egyben persze nem vethetőek össze a magyar, cseh és lengyel Tesco-adatok, mert különböző méretű a bolthálózat az érintett országokban. Magyarországon például 208, Csehországban 200, míg Lengyelországban jóval több, összesen 437 üzlet hozta össze a forgalmat.
Boltonként átlagosan a magyar egységeknek a bevétele nagyobb volt, mint a cseh vagy lengyel üzleteké. Ha pedig a négyzetméterre vetítjük az leányvállalatok bevételeit, akkor a cseh Tescók állnak az élen, megelőzve a magyar és lengyel boltokat.
Ha tetszett a cikk, a Bukszát szeretheti a Facebookon is.