A Magyar Nemzeti Bank (MNB) pozitívan bírálta el a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás (mfo) programra pályázatot benyújtó Generali Biztosító Zrt. beadványát, s erről értesítette is a társaságot. Mivel a biztosító sikerrel pályázott a minősítés megszerzésére, döntésétől függően akár azonnal - de legkésőbb 60 napon belül - megkezdheti itthon az MNB felé bejelentett minősített termékek forgalmazását.
A Generali a hatodik az Union, a Wáberer, a Köbe, a Groupama és a Colonnade után, amelyik elnyerte a minősítést. Piaci jelzések szerint a közeljövőben további intézmények tervezik pályázatukat benyújtani, s szinte minden hazai biztosító tervezi a fogyasztóbarát konstrukcióval való indulást. Noha egy lakásbiztosítási termékfejlesztésnek és egyéb belső folyamatok kialakításának (a termék komplexitása és a járvány okozta helyzet miatt is) jelentős az időigénye, a lassabban startolókhoz képest előnybe kerülnek és piacot hódíthatnak majd az mfo termékükkel gyorsabban megjelenő szereplők. Minden jel arra mutat, hogy a fogyasztóbarát otthonbiztosítások hamarosan széles körben elérhetővé válnak az ügyfelek számára.
Kapcsolódó
Ugyanakkora díjért több szolgáltatás
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások ugyanis ugyanakkora díjért magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak az ügyfeleknek, fölösleges többletszolgáltatások és -kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon, miközben a biztosítási szerződés egésze alatt ügyfélbarát kiszolgálást garantálnak. Az MNB pénzügyi stabilitási és fogyasztóvédelmi szempontból is fontosnak tartja, hogy a lakásbiztosítások piacán élénküljön a mai lanyha verseny az ügyfelekért.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítás alapcsomagja elemi károkra, s egyéb, a háztartásokat egzisztenciájukban alapvetően veszélyeztető tipikus kockázatokra nyújt fedezetet. Az alapcsomaggal kapcsolatos káresemények tartalmát (szűkített kizárásokkal és mentesülésekkel) az MNB egységesen, kötelezően határozta meg a biztosítóknak, családbarát, zöld és digitális szempontokat is figyelembe véve. Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek egységes megnevezését a jegybank határozta meg. Ezeken túl további káresemények biztosítására is vállalkozhat az adott biztosító.
A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető. Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, e fölött 10 munkanap lehet csak. A lakásbiztosítás (a megkötése utáni 3. negyedévtől) 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.