Mások mellett a gyulai, panyolai, ceglédberceli, agárdi, györkönyi, lajosmizsei, boldogkőváraljai manufaktúrák képviselői az MTI-nek elmondták: többségük csak néhány éve működik, és kevesen tudtak megjelenni eddig a külpiacokon. Azt remélik, hogy a Pálinka-fesztiválnak elnevezett rendezvény segítségével az orosz főváros és az északi nagyváros elit üzleteinek polcain, az éttermekben, szállodákban is kaphatóak lesznek a kiváló minőségű magyar pálinkák.
Tisztában vannak azzal, hogy ehhez összefogásra van szükség, hiszen hiába kiváló a termék, népszerűsítése, piacra juttatása költséges. Kiss Szilárd, a moszkvai magyar nagykövetség mezőgazdasági attaséja hozzátette: jogos az elvárás, hogy az Agrármarketing Centrum több segítséget, a mostanihoz hasonló lehetőségeket teremtsen a magyar pálinkamanufaktúráknak.
Az attasé elmondta, hogy Moszkvában a GUM, a Vörös téri luxusáruház, a Globusz-Gourmet elit oroszországi üzlethálózat, a francia nagykereskedelmi hálózat, valamint Ivanovo város magyar éttermének képviselői is megjelentek a Tokaji borklub rendezvényén.