A kutatás rávilágít, hogy az erős munkavállalói elkötelezettséghez három dolog elengedhetetlen: a szervezeti agilitás, a tehetségfókuszú gondolkodás és az elkötelező vezetők. Ezek egysége nagymértékben hozzájárul az üzleti eredményességhez. A program közel két évtizede ad hiteles képet azoknak a vállalatoknak, akik az üzleti sikeresség érdekében mérik és tudatosan építik, alakítják munkavállalóik elkötelezettségét, élményét. Idén hét vállalat került a legjobbak közé.
A Legjobb Munkahelyeken a munkavállalók 46 százaléka erősen elkötelezett, míg az átlagos cégek esetében ez a kollégák kevesebb, mint negyedére igaz. Az erősen elkötelezettek sokkal többet hajlandók tenni a vállalatért, mint a csak mérsékelten elkötelezett kollégáik. Az 'egy hajóban evezünk' analógiát használva az erősen elkötelezettek azok, akik teljes erőbedobással és lelkesedéssel dolgoznak a cég érdekében: rájuk lehet leginkább számítani az üzleti eredmények szempontjából, hiszen nagyobb erővel és jó irányba húzzák a hajót, vagyis a céget. A Legjobb Munkahelyek húzóereje az erősen elkötelezettek nagy arányát jelenti a szervezetben, - és náluk szinte minden felsővezetőről elmondható az erős elköteleződés - olvasható a felmérési eredmények összefoglalójában.
A munkavállalói élmény fejlesztése az egyik kulcsa az elkötelezett munkavállalói bázisnak, éppen ezért érdemes stratégiai szinten megközelíteni azt a kérdést, hogy hogyan érzik magukat a kollégák a munkavállalói életciklus különböző állomásain. Felmérések szerint az első időszakban szerzett negatív élmények nagy mértékben hozzájárulhatnak a vállalat korai elhagyásához. A Legjobb Munkahelyek nagy hangsúlyt fektetnek a frissen belépettek úgynevezett onboarding időszakára, így a beillesztésük során már az első hat hónapban is magasan tudják tartani a munkatársak elkötelezettségét, és ez később sem csökken olyan mértékben, mint az átlagos magyar munkahelyeken - mondta Pék Eszter, a Kincentric Legjobb Munkahelyek Program vezetője.
Az üzleti siker sarkalatos pontjai a vezetői elkötelezettség, a kommunikáció, és a vezetők emberközpontúsága. Bár a magyarországi munkahelyek felsővezetése jellemzően elkötelezett, a Legjobb Munkahelyeknél ez szinte mindenkire elmondható, és náluk még a középvezetők is elkötelezettebbek, mint az átlagos munkahelyek felsővezetői.
Ez azért is fontos, mert a középvezetői elkötelezettség szintje jelentős befolyással van a munkatársakéra. Az átlagos munkahelyek vezetőinek emberközpontúságát és kommunikációját érte leginkább kritika. Minden második munkatárs gondolja úgy, hogy a felsővezetés a vállalat legértékesebb erőforrásaként bánik velük, és mindent megtesz azért, hogy a fontos ügyekről tájékoztassák őket. A legjobbak viszont ezeken a területeken is tudtak még tovább fejlődni, vagyis a felmérésből az látszik, hogy az átlagos munkahelyek és legjobbak között egyre nagyobbra nyílik az olló.