Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a cég fizetésképtelen és csődvédelmet kért, most pedig a lap azt írja, hogy Ecsédi András és Molnár István az ÁFI Felszámoló és Vagyonkezelő Zrt. két munkatársa veszi át a cég vezetését.
Mészáros Csaba a taggyűlésen elmondta, hogy a cég 3,86 milliárd forinttal tartozik az MKB Banknak ami még 2017-ben adott hitelt ahhoz, hogy az Egyedi 180 csuklós buszt gyártson a Volánnak és a BKV-nak. A hitelszerződést kétszer meghosszabbították, a legutolsó határidő június 18-án járt le, és az Egyedi nem tud fizetni.
A fizetésképtelenség nem meglepő, a buszokat április 11-ig kellett volna leszállítani, a Zoom.hu a BKV-tól úgy értesült, kilenc darabot kaptak meg június végéig. A késés miatt az átadott buszok árából 25 milliót levontak. A Volán hallgat róla, kapott-e már akár egy darabot is a rendelésből, de az Egyedi korábban azt nyilatkozta, hogy először a BKV-nak szállítanak, úgyhogy valószínűleg nem.
Mészáros Csaba a taggyűlésen elismerte, hogy a gyártás gyakorlatilag leállt. A beszállítók részéről már folyamatosan számítani kell fizetési meghagyásos eljárások, perek, felszámolási kérelmek megindítására - írja a lap.
Közleményt adott ki a cég
Az Ikarus Egyedi Kft. hétfőn közleményben erősítette meg, hogy az utóbbi idők fizetési nehézségeinek kezelése érdekében csődvédelmet kért.Az Ikarus Egyedinek egyébként nemrég lett egy új tulajdonosa, az Ikarus Engineering Kft. 47 százalékkal. Ez a cég is Mészáros Csaba érdekeltsége az Evopro Bus Kft. és az Evopro Systems Engineering Kft. összeolvadásával és névváltoztatásával jött létre 2018-ban. (Új ötlettel állt elő Széles Gábor.)
Mészáros Csaba beszédet mond a BKV hazai gyártású, Modulo M168 D típusú metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én. A kép forrása: MTI Fotó/Balogh Zoltán.