Átlagon felüli a magyar gazdaság kiskereskedelmi szegmensében a Tesco gazdasági szerepe - derült ki a Századvég Gazdaságkutató tegnap bemutatott, a kiskereskedelmi lánc gazdasági szerepéről szóló tanulmányában. Összegszerűen, a cég közvetlenül és indukáltan több mint 200 milliárd forinttal járul hozzá a nemzetgazdaság bruttó hozzáadott értékéhez. Ezen túlmenően a kiskereskedelmi válságadó 53 százalékát fizeti és a jelenlegi aktív foglalkoztatottak egy százalékát adja. A kiskereskedelemben hozzáadott értékének 22-30 százalékát viszi, vagyis a cég lényegében megkerülhetetlen a nemzetgazdasági stratégiák megalkotásakor.
A Századvég és a Tesco rendezvényén megjelent Gerendás János az NGM gazdaságtervezésért felelős helyettes államtitkára elmondta, ma az látszik a gazdaságban, hogy a nemzetközi (multi) cégek beágyazódtak a gazdaságba, fejlesztéseik befektetéseik nélkül képtelenség gazdasági stratégiát alkotni. A beszédében érződött, hogy a kormányzat érzékeli, hogy a kkv stratégiák egymagukban nem jelentenek kitörési pontot a magyar gazdaságban, a növekedési pályára álláshoz a kkv-k mellett szükség van a multikra is.
Olyan piackutatót kerestünk, amely képes volt módszertant felállítani a Tesco gazdasági lábnyomának méréséhez, illetve olyan hiteles céget, amely képes kommunikálni is - mondta lapunk kérdésére Gerard Gray Tesco vezérigazgató. Ez némi magyarázatot is adott arra, hogy miért a Századvéget választotta partnerének a kereskedelmi lánc. A sajtóeseményen felvázolt kutatás kivonata kissé soványkának tűnt, a számok többsége egyébként kiolvasható lett volna a főkönyvekből is. Ám menet közben derült ki, hogy az anyag annyira részletes, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium is képes lesz használni a gazdaság és kereskedelem fejlesztési stratégia alkotásában. Azzal kapcsolatban, hogy a kutatás valójában kinek is szól - tekintettel arra, hogy a kutatást olvasók, elemzők számára, nem kell piackutatói alátámasztás, a vevők számára pedig az adatok aligha adnak választ az árak alakulására - Gray elmondta: mindenkinek. A cél, hogy a Tesco nevét erősítsék és gazdasági helyzetét alátámasszák.